“פוליטיקאי בגלימה”: שיקלי התנצל על דבריו נגד יו”ר ועדת הבחירות

בית המשפט העליון דן בערעור שהגיש חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי, ששוריין ברשימת הליכוד לכנסת ה-25 - ונפסל על ידי יו"ר ועדת הבחירות • "אני כופר מכל וכל בחלק של חבר כנסת פורש, הוא נועד למנוע מצב כמו של גולדפרב, שעבר מצד לצד"
חרדים 10
י"ב תשרי התשפ"ג / 06.10.2022 21:04

בית המשפט העליון דן הערב (חמישי), בהרכב  מורחה של 9 שופטים, בערעור שהגיש חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי – נגד החלטת יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, שלא לאשר את מועמדתו ברשימת הליכוד לכנסת ה-25.

במהלך הדיון, ביקש שיקלי לדבר מול השופטים והנוכחים באולם, והתנצל בפני בית המשפט על התבטאויותיו לאחר הודעת ועדת הבחירות על פסילתו, כשאמר “יצחק עמית – פוליטיקאי בגלימה”.

הוא הסביר: “הכוונה היתה להעביר ביקורת, חלק ממנה היה לא ענייני, לגופו של אדם, ועל החלק הזה אני מצר. אני כופר מכל וכל בחלק של חבר כנסת פורש, הוא נועד למנוע מצב כמו של גולדפרב, שעבר מצד לצד. אני דבקתי בעמדת הסיעה”.

שיקלי אמר עוד: “איני מכיר את הפלפולים המשפטיים, אבל כשעמדתי בפני בית המשפט היה לי ברור שיש פה פשרה ולאור הפשרה משכתי את העתירה, אחרת הייתי מתמודד בצורה עצמאית. אנחנו בסדר זמנים שלא מאפשר מוצא מהדבר הזה, ואני נסמכתי באופן מוחלט על פסיקת המחוזי והבקשה לשינוי פרוטוקול הוגשה אחרי שהתפטרתי”.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הגיבה: “זה לא מדויק, היעוץ המשפטי לכנסת אומרים שראית את זה לפני שהגשת בקשת פרוטוקול” – ושיקלי הודה שהיא צודקת.

חיות הוסיפה: “מעבר לזה, תיקון פרוטוקול זאת לא בקשה חדשה – זה רק לתקן”.

הבקשה לפסילת התמודדותו של שיקלי הוגשה על ידי סיעת מרצ לוועדת הבחירות המרכזית. בבקשה נטען כי מכיוון שוועדת הכנסת הכריזה על שיקלי כפורש, יש לפסול את מועמדתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות