“זה דקה לעשות את זה”: מדוע אני מאוכזב מ’רביבו תעופה ותיירות’

24 שעות לפני הטיסה חזרה לישראל, ניסיתי לבצע צ’ק אין - אך ללא הצלחה • ניסיתי באתר החברה, יחד עם בני משפחה וחברים, אולם לצערנו שום דבר לא צלח • אז פניתי אל סוכנות הנסיעות בבקשת עזרה • זה נגמר במפח נפש וקנס
ישראל יוספי
י"א תשרי התשפ"ג / 06.10.2022 17:13

לקראת הקיבוץ הגדול ליד קברו של רבי נחמן באומן בימי ראש השנה, רכשתי כרטיס טיסה בעלות של 700 דולר – דרך חברת הנסיעות ‘רביבו – תעופה ותיירות’, המטיסה מאות חסידי ברסלב מדי שנה.

התאכזבתי. פעם ראשונה מההתנהלות, פעם שניה מהשירות לקוחות שמספקת החברה. אני מסכים: ‘רביבו’ אינה מחוייבת לספק שירותי צ’ק אין לנוסעים, אולם שירות כזה מתבקש כשנוצר צורך, בהסתמך על הסכומים שגובים על כרטיסי הטיסה.

בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, כל שדות התעופה באוקראינה מושבתים. הדרך היחידה להיכנס לאוקראינה ולהגיע לאומן היא דרך מעברי הגבול היבשתיים,  וכך עשו אלפי חסידים השנה. ביניהם אני.

רכשתי דרך ‘רביבו’ כרטיס טיסה הלוך ושוב בין ישראל לקישינב במולדובה, הגובלת בגבול משותף עם אוקראינה.

ביום ההמראה מישראל הגעתי לדלפק של חברת הטיסה, כדי לבצע צ’ק אין, אך שם נאמר על ידי פקיד חברת התעופה, כי הייתי אמור לבצע את הצ’ק אין דרך אתר חברת התעופה באינטרנט, וכי  וכעת העלות בשדה התעופה היא 35 דולר.

הבנתי שזו טעות שלי. הייתי צריך לבדוק את העניין מול הסוכנת שבאמצעותה רכשתי את כרטיס הטיסה.

שלמתי.

היה מצופה שנציגי חברת הנסיעות יעדכנו וידגישו בפני מאות החסידים שרוכשים דרכם כרטיסי טיסה לאומן באלפי שקלים – בעניין הפעוט של הצ’ק אין.

בדרך חזרה לישראל משדה התעופה במולדובה, 24 שעות לפני הטיסה, ניסיתי לבצע צ’ק אין – אך ללא הצלחה. ניסיתי מספר שעות באתר החברה, יחד עם בני משפחה וחברים, אולם לצערנו שום דבר לא צלח.

במוצאי השבת האחרונה, בחוסר ברירה פניתי לסוכנת הנסיעות ממנה רכשתי את כרטיס הטיסה בבקשת עזרה. היא, מצידה, ביקשה את עזרתו של נציג החברה שיבצע עבורי את הצ’ק אין.

הוא ביקש לעשות זאת למחרת בבוקר – הסוכנת הרגיעה אותי במילים: “אל תדאג, יש עד מחר, הכל בסדר”.

בשעה 10:47 שלחתי תזכורת, שיבצע את הצ’ק אין. תשובתה הייתה: “כבר יתפנה לזה, הטיסה שלך בערב”.

מחוסר קליטה בין אוקראינה למולדובה, לא התאפשר לי ליצור קשר עם סוכנת הנסיעות, עד השעה 16:16. כשנכנסתי לשדה התעופה בקישינב, הייתי בטוח שהנציג כבר שלח צילום מסך ואראה אותו.

שלחתי לה הודעה נוספת: האם הנציג ביצע את הצ’ק אין? תגובתה הייתה: “תחכה עכשיו הוא עושה לך את זה. זה דקה לעשות את זה”.

ואז שלחה את ההודעה הבאה: “הוא לא מצליח לעשות את זה מאצלו, גם אני לא מצליחה. תנסה אתה, אני שולחת לך. לפעמים זה לא נותן לעשות לבד, יש באגים באתרים שלהם”.

לאחר שעיינתי בדברים ששלחה התברר שהם נכנסו לאתר חברת התעופה HiSky, במקום לחברת התעופה FLYONE שאני טס בה.

עוררתי את תשומת לבה לכך, היא ניסתה שוב וכתבה כך: “לא נותן לעשות, רק בדלפקים. ניסיתי לעשות, זה כבר לא קשור אליי, כמו שתגיד שהטיסה לא יצאה, לא קשור אליי אני סוכנת נסיעות. צ’ק אין ניסיתי לעשות לא הצלחתי אצלי, זה דרך הדלפקים אין מה לעשות, זה קורה”.

הבאג החשוב שהיא לא הבינה: באתר החברת התעופה כתוב, כי ניתן לערוך צ’ק אין 24 שעות לפני הטיסה ולא יאוחר מ-4 שעות, הטיסה יצאה בשעה 19:15 לכן הנציגים לא הצליחו לבצע צ’ק אין.

שוב נאלצתי לשלם כ-36 דולר.

הנקודה החשובה בסיפור היא לא התשלום, אלא התנהלות החברה כלפי לקוחות הרוכשים ממנה כרטיסי טיסה באלפי שקלים. לטעמי, חוסר האכפתיות זועק לשמים. כך לא אמורה להתנהל חברה המכבדת את עצמה ואת קהל לקוחותיה.

תגובת ‘רביבו תעופה ותיירות’ לאתר חרדים 10: “רוב חברות התעופה מבקשות מהנוסעים שלהם לעשות צ’ק אין באינטרנט לטיסות הסדירות שלהם, וגובות קנס על עשיית צ’ק אין בדלפק בשדה תעופה.

לאחר שבהלוך קיבלת קנס, והבנת שצריך לעשות צ’ק אין ביקשת עזרה מהחברת תעופה שקנית ממנה ‘רביבו תעופה ותיירות’. החברת תעופה אינה מחוייבת לעשות את הצ’ק אין.

בזמן קבלת הכרטיס טיסה שלך מנציגה יכולת לראות הוראות ברורות ללקוחות שטסים, אחת מן ההוראות שיש זה לגבי הצ’ק אין שהנוסעים מחוייבים 24 שעות לפני הטיסה לעשות צ’ק וכי חברת התעופה אינה חייבת לבצע את ה’צק אין: ‘מחובת הנוסע לעשות צ’ק אין 24 שעות לפני כל טיסה באתר חברת התעופה ישנם חברות הגובות קנס’. ההוראה הזאת מסומנת באדום.

יכולת לראות שכאשר בבוקר הטיסה שעוד הצ’ק אין היה פתוח פנית לסוכנת הנסיעות אך לא קיבלת את קובץ הצ’ק אין, יכולת לראות כי הינך יכול גם לבצע את הצ’ק אין בעצמך. זז פעולה של כמה דקות, יש לך את כל האמצעים לעשיית הצ’ק אין בכרטיס הטיסה”.

יודגש: אין המדובר בחברת ‘רביבו תיירות ונופש’ 
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות