אם מחשבים רק את מי שבטוח יגיעו לקלפי: גוש הימין עולה ל־64

איזה ציבור הכי נחוש לבוא לקלפי, וכמה מהחרדים בטוחים שיגיעו להצביע • מה הכי מטריד את ציבור הבוחרים, והאם מדובר בסבב בחירות אחרון • כמה מקבלת איילת שקד, כמה 'צעירים בוערים', מה הפער בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ומה היחס לפסילתו של עמיחי שקלי? • הנתונים
חרדים 10
י"א תשרי התשפ"ג / 06.10.2022 01:57

מסקר ‘ישראל היום’ ומכון ‘מאגר מוחות’ בהנהלת פרופ’ יצחק כץ, שנערך בימים ראשון ושני השבוע, עולה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש נתניהו וגוש לפיד היו בשוויון מוחלט של 60:60.

אלא שהסקר בדק לראשונה גם את שיעור הביטחון בהצבעה. כלומר, מה היו התוצאות היום רק בקרב אלה שאמרו שיבואו בוודאות של מאה אחוז לקלפי ביום הבחירות, ולא יעדיפו ללכת לים או למקומות אחרים.

בקרב הבטוחים עולה גוש הימין ל־64 מנדטים. שיעור מצביעי הליכוד הבטוחים עלה, ואילו במגזר הערבי שיעור הבטוחים נמוך.

ואלה התוצאות: מפלגת הליכוד בראשות נתניהו מקבלת 32 מנדטים. אחריה יש עתיד עם 24 מנדטים. הציונות הדתית, המפלגה השלישית בגודלה, עם 13 מנדטים, ואחריה המחנה הממלכתי עם 11 מנדטים.

העבודה ומרצ מקבלות כל אחת 6 מנדטים. ש”ס מקבלת 8 ויהדות התורה 7 מנדטים.

ישראל ביתנו עם 5, רע”מ וחד”ש־תע”ל מקבלות 4 מנדטים כל אחת.

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה: הבית היהודי בראשות איילת שקד 2.0%; המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה 0.9%; חופש כלכלי בראשות אביר קארה 0.7%; בל”ד בראשות סמי אבו שחאדה 0.6%; ישראל חופשית ודמוקרטית בראשות אלי אבידר 0%; צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר 0%; מפלגות אחרות 0.6%.

הסקר בחן, כאמור, את מידת הביטחון בהשתתפות בבחירות: 58% מהנשאלים אמרו כי יגיעו בוודאות להצביע ביום הבחירות. 21% נוספים אמרו שיבואו להצביע בסבירות גבוהה. הציבור שהכי נחוש לבוא לקלפי, כך נראה מהסקר, הוא הציבור הדתי־לאומי, ש־70% ממנו אמרו שיגיעו בוודאות לקלפי ביום הבחירות. אחריו, אלה המגדירים עצמם חילונים, עם 64% ודאות. מאלה המגדירים את עצמם מסורתיים השיבו 56% שיבואו בוודאות להצביע. אחריהם החרדים והחרד”לים עם 51%. המגזר הערבי מקבל 32% השתתפות ודאית בלבד.

זו הסיבה שמפת המנדטים משתנה לגמרי כאשר בודקים רק את אלה שיגיעו בוודאות להצביע. במקרה שכזה חד”ש־תע”ל לא עוברת את אחוז החסימה, וגוש הימין עולה ל־64 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה ממשיך בנימין נתניהו להוביל בבטחה עם 41%. אחריו יאיר לפיד עם 27% בלבד. בני גנץ עם 10%.

רוב הציבור סבור כי אין מקום למפלגת בל”ד בכנסת וכי יש לפסול אותה, כפי שהחליטה ועדת הבחירות המרכזית. 51% מהנשאלים אמרו כי יש לפסול את בל”ד. 18% בלבד אמרו כי אין לפסול אותה. 31% אמרו כי הם לא יודעים או השיבו תשובות אחרות.

עמדה נחרצת פחות הביע הציבור ביחס לפסילתו של עמיחי שקלי מרשימת הליכוד: 27% בעד הפסילה, 31% נגד ו־42% לא הביעו דעה.

הסקר בחן את עמדת הציבור ביחס לכהונתו של איתמר בן גביר כשר בממשלה: 44% השיבו כי מינויו לשר יהיה לגיטימי, 40% אמרו שמינויו לשר יהיה לא לגיטימי.

והאם מדובר בסבב בחירות אחרון לעת עתה? כלל לא בטוח.

רוב הנשאלים – 42%, אמרו כי הם סבורים שפנינו למערכת בחירות נוספת. רק 31% מאמינים שבתום מערכת בחירות זו תוקם ממשלה. ואילו 27% פשוט לא יודעים כיצד הבחירות הללו יסתיימו.

ומה הציבור חושב על ראש הממשלה שהחל לכהן אך לא מזמן? 35% מאמינים שתפקודו של יאיר לפיד גרוע או גרוע מאוד. 37% סבורים שתפקודו טוב או טוב מאוד. 21% לא יודעים.

ומה רמת הדאגה של הציבור מהמצב הכלכלי? 75% מהישראלים מודאגים מהמצב הכלכלי שלהם: 46% מודאגים במידה רבה מאוד או במידה רבה ממצבם הכלכלי. 29% מהנשאלים דיווחו שהם מודאגים ברמה בינונית. רק 25% אינם מודאגים בכלל או מודאגים במידה מעטה ממצבם הכלכלי.

הסקר נערך על ידי מאגר מוחות – מכון מחקר וייעוץ בינתחומי בע”מ בניהולו של פרופ’ יצחק כ”ץ. שיטת הדגימה – משולבת: פאנל אינטרנטי וטלפוני. הסקר נערך בתאריכים 02.10.2022 ו־03.10.2022, בקרב 511 איש, שהם מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בני 18 ומעלה). הדיגום מאפשר הסקת מסקנות ברמת ביטחון של 95%, עם טעות דגימה של 4.4%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות