טרור חקלאי ביום הכיפורים: המשק במושב מחולה שבבקעה נשרף כליל

בליל יום הכיפורים הציתו מחבלים את המשק של משפחת דור ביישוב מחולה שבבקעת הירדן • בני המשפחה: "הסיבה להצתה ברורה לחלוטין, מדובר כאן באירוע לאומני כנגד משק חקלאי יהודי" • "סחורה בהרבה מאוד כסף נשרפה כליל"
חיים טוויל
י"א תשרי התשפ"ג / 06.10.2022 00:33

טרור חקלאי: המשק של משפחת דור במושב מחולה בבקעת הירדן הוצת בשעה 01:30 לפנות בוקר ביום הכיפורים.

גששים של צה”ל בדקו את עקבות המציתים אשר הובילו לכפר עין אל בידה הסמוך.

מדובר בנזק של מיליוני שקלים, שכולל את כלל התוצרת החקלאית המאופסנת, כלים חקלאיים וציוד שלא נותר ממנו דבר.

עם צאת הצום תכננו בני משפחת דור, בעלי מותג ‘האדמה הטובה’, להוציא לשיווק את התוצרת החקלאית, ירקות ועשבי תיבול אורגניים – אך עמל של חודשים עלה באש.

11 צוותי כיבוי פעלו כדי להשתלט על הדליקה.

סגן טפסר אבישי שפיר, מפקד תחנה אזורית שומרון, סיפר: “בשעות הלילה התקבל דיווח במשל”ט יו”ש על שריפה במשק חקלאי במושב מחולה. מיד הוזנקו למקום צוותים רבים מתחנה אזורית שומרון, ובנוסף סיוע ממחוז צפון. עם הגעת הצוותים למקום זיהו מבנה מרכזי במשק המשמש בין היתר לאחסון סחורה לפני שיווק – העולה באש.

”מדובר במטען אש גדול מאוד”, תיאר שפיר. ”מיד התחילו לוחמי האש בפעולות כיבוי. עיקר מאמצי הכיבוי היו לבלימת השריפה כדי שלא תתפשט למבנים סמוכים ולחממות. עם בלימת השריפה פעלו לוחמי האש לכיבוי המבנה הבוער, עד לשעות הבוקר. לפי ממצאים ראשוניים ישנו חשד סביר להצתה מכוונת, צוות חקירה מיוחד הוקם לחקירת האירוע”.

שמר דור, חקלאי במושב מחולה תיאר את ההתרחשות ‘ב’כאן חדשות’: “יום כיפור, 01:30 בלילה, אזעקה על שריפה בבית אריזה והקירור במושב מחולה. מפעל חיים של המשפחה שלנו נשרף מול העיניים. במצלמות אבטחה רואים במפורש שני רעולי פנים מציתים את המקום. כוחות הצלה, כיבוי, צבא, משטרה והשומר החדש, הגיעו לטפל בשריפה.

“גשש של הצבא עקב אחרי העקבות של המחבלים, העקבות נגמרו בתוך הכפר עין אל בידה. כמובן שהצבא לא יכנס כי מדובר בסך הכל במשק חקלאי שחרב עליו עולמו. והסיבה להצתה ברורה לחלוטין, מדובר כאן באירוע לאומני כנגד משק חקלאי יהודי”.

הוא הוסיף: “ערב החג סיימו לארוז את כל הסחורה לשיווק במוצאי החג, סחורה בהרבה מאוד כסף נשרפה כליל. נשבר לי הלב על אבא ונבו שמנהלים את העסק כל כך הרבה שנים במסירות. ונשבר לי שוב פעם כי אף אחד לא יעשה שום דבר במדינה שלנו כדי שדבר כזה לא יקרה פה שוב”.

מארגון השומר הצעיר נמסר כי בימים הקרובים תתוגבר נוכחות משטרה וצבא במושב: “אנו נערכים לסיוע למשק ככל שיידרש באירוע הקשה הזה”.

צילום:  דוברות כבאות והצלה לישראל | מחוז יו”ש
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שמרו שמיטה?
    06/10/2022 11:05
    נורית
  1. איזה כאב לב לאבד עמל של שנים. צריך לבקש מהקב”ה שמירה לממון. ויברכך השם וישמרך. וישמרך כי צריך שמירה לממון. איך היצר רע עובד עלינו, הלוואי ונבין שהכל דימיונות ושבסוף מקבלים רק מה שנגזר בשמים. משתתפת בצערכם. הצער גם מכפר אומרים שלפעמים גוזרים על בנאדם מיתה רחמנא ליצלן והשם ברחמיו ממיר את זה לעניות אז עם כל הכאב צריך להגיד תודה לבורא עולם ואז השם יסיר מכם הדינים וישלח לכם ברכה