ביום כיפור: נלכד המחבל שביצע ירי לעבר מונית ואוטובוס בשומרון

המחבל סלמאן עומראן, חבר מיליציית 'גוב האריות' של חמאס, הסגיר עצמו לאחר שדחפור צבאי החל למוטט את הבית שבו שהה • הוא היה מעורב בפיגוע הירי לעבר אוטובוס ומונית ליד שכם בראשון
חיים טוויל
י"א תשרי התשפ"ג / 05.10.2022 21:31

כוחות צה”ל ושב”כ עצרו במהלך יום הכיפורים מחבל החשוד במעורבות בביצוע פיגוע הירי לעבר אוטובוס ומונית ישראליים סמוך לשכם, ביום ראשון האחרון.

המבוקש, סלמאן עמראן, בן 35, תושב הכפר דיר אל חטב,  מזוהה עם ארגון הטרור ‘גוב האריות’. הוא ישב בעבר בכלא הישראלי, ומשוייך גם לתשתית של חמאס שתכננה פיגועים נגד ישראלים.

בעקבות מידע מודיעיני מדויק של שב”כ –  לוחמי צה”ל כיתרו את ביתו של החשוד. המחבל הסתגר בביתו וירה לעבר הכוחות שמחוץ לבית, והכוחות ירו לעבר הבית והפעילו אמצעים מיוחדים שכללו רימוני רסס ושימוש בדחפור שהחל למוטט את הבית.

כתוצאה מהירי של המבוקש לעבר כוחות צה”ל, נפצע אחיו של המבוקש בזמן שהיה מחוץ לבית.

לאחר חילופי האש, המבוקש נכנע והסגיר את עצמו לידי לוחמי צה”ל במקום. המבוקש ונשק מסוג M-16 ששימש אותו, הועברו להמשך חקירת שירות הביטחון הכללי.

כמו כן, במהלך הפעילות בכפר בוצע ירי לעבר כוחות צה”ל ממספר מוקדים. הכוחות הגיבו בירי לעבר מקורות הירי, זוהו מספר פגיעות בחמושים ומחבל אחד נהרג כתוצאה מירי הכוחות.

בצה”ל ובשב”כ מציינים, כי “מוכרת טענה על שני אנשי תקשורת שנכחו במרחב הלחימה ונפצעו, לא ידוע כתוצאה ממה. יש להדגיש כי שהות אזרחים בלתי מעורבים במרחבי לחימה מהווה סכנת חיים ממשית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות