נתניהו: אקים ממשלה עם בני גנץ? אגדה אורבנית. אקים ממשלת 61

ראש הממשלה לשעבר תקף את יאיר לפיד על ההסכם המתגבש עם לבנון: "תוך שלושה חודשים, אחרי איום אחד של נסראללה, לפיד נכנע בבושת פנים ונתן לחיזבאללה את כל מה שדרש" • מכחיש שיעדיף את בני גנץ על פני בן גביר: "אגדה אורבנית. ראינו מה קרה עם ממשלה פריטטית"
אריה ריבקינד
ח' תשרי התשפ"ג / 03.10.2022 19:21

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו כינס הערב (שני) מסיבת עיתונאים במצודת זאב בתל אביב, ומתח ביקורת על ההסכם בין ישראל ללבנון על הגבול הימי.

“אנחנו נמצאים בתקופה מסוכנת. בגלל הממשלה של לפיד, גנץ ועבאס, בתמיכתו של אחמד טיבי, ישראל חלשה יותר ונמצאת בסכנה גדולה. הגיע הזמן לומר – חלאס. די לממשלת החולשה המסוכנת הזאת.

“החולשה הזאת באה לידי ביטוי עכשיו כשלפיד נכנע לאיומי חיזבאללה. הסכם הכניעה שלו אינו חוקי והוא לא יחייב אותנו. במשך עשר השנים האחרונות סירבתי להיכנע לתכתיבים של נסראללה. השמדנו את מנהרות הטרור שלו ועשינו פעולות שלא אפרט כאן. תוך שלושה חודשים, אחרי איום אחד של נסראללה, לפיד נכנע בבושת פנים ונתן לחיזבאללה את כל מה שדרש.

“אנחנו נלחמנו בלפיד כדי להוציא את הגז מהמים והוא התנגד לנו. הנה פה הוא לוקח את הגז של אזרחי ישראל ונותן אותו לטובת חיזבאללה ונסראללה.

“מה אתם חושבים שחיזבאללה יעשה עם המיליארדים האלה? ישתמש בכסף הזה כדי להתחמש בטילים ורקטות שיכוונו כלפי ערי ישראל. זו כניעה מבישה תחת איום טרור”.

נתניהו המשיך: “שגריר ארה״ב לשעבר בישראל דיוויד פרידמן אמר היום שחיזבאללה קיבל 100% וישראל קיבלה 0% – והוא צודק. לפיד נתן את העוגה ובקושי השאיר לנו פירורים. נסראללה מקבל שטח ריבוני ישראלי ושדה גז ששווה מיליארדי דולרים. הוא לא יבנה בכסף הזה בתי חולים וגני ילדים, הוא ישתמש בכסף הזה כדי להתחמש בטילים ורקטות נגדנו. זאת כניעה מבישה תחת איום טרור שלא תקנה לנו טרור אלא מלחמה בתנאים קשים בהרבה.

“אם לפיד מתנהל כך מול חיזבאללה זה לא מפתיע לראות איך הוא מתנהל מול איראן. זה מפחיד. ההסכם הזה הוא לא חוקי ולא מחייב את ממשלת הימין החזקה שנקים ב-1 בנובמבר”.

נתניהו נשאל על האפשרות שיעדיף את גנץ על פני סמוטריץ’ ובן גביר לאחר הבחירות – והשיב: ”אגדה אורבנית. אקים ממשלה עם גנץ? אקים ממשלה של 61, ראינו מה קרה עם ממשלה פריטטית. גם לאחרים אין שום אפשרות להקים ממשלה אחרת”.

כשנשאל על בכירים בארה״ב שהזהירו אותו מפני מינוי של בן גביר כשר בממשלה, תקף: “הייתי מצפה שיזהירו אותנו מממשלה שתלויה באחים המוסלמים שתומכים בטרור ומאחמד טיבי ואיימן עודה. עודה אמר שנסראללה הוא גיבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות