שופט: מותר לתקוע בשופר בכותל המזרחי. המשטרה תשלם פיצויים

בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המשטרה והורה על שחרורו של פעיל הר הבית, אשר תקע בשופר בסמוך לכותל המזרחי - ללא כל לתנאי • הורה למשטרה לפצות אותו ב-2,000 שקלים
חיים טוויל
ח' תשרי התשפ"ג / 03.10.2022 15:47

שופט בימ”ש השלום בירושלים אמיר שקד דחה היום (שני) בשעות הצהרים את בקשת המשטרה להרחיק את פעיל הר הבית עמנואל ברוש מאזור הכותל המזרחי והרובע המוסלמי והורה על שחרורו ללא כל תנאי, תוך שהוא מטיל על המשטרה לשלם לברוש הוצאות בסך 2000 ש”ח.

בהחלטה קובע בימ”ש, כי אין כל עבירה בלתקוע בשופר בכותל המזרחי.

בדיון נכח ח”כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, אשר הגיע לתמוך בפעיל ואף נשא דברים בפני בימ”ש. את הפעיל ייצג עו”ד דניאל שימשילשוילי מטעם ארגון חוננו.

מדובר בדיון רביעי בעניינו של ברוש, אשר לאחרונה הגיע מספר פעמים לסביבת שער המזרח לתקוע בשופר ונעצר במקום.

פעם אחר פעם ניסתה המשטרה להרחיקו מהמקום, אך בתי המשפט השלום והמחוזי דחו את בקשות המשטרה השונות, תוך שכאמור הם קובעים שאין כל מניעה לתקוע בשופר בסביבת כותל המזרח.

אתמול, הגיע ברוש לסביבת כותל המזרח, כשהוא מלווה בח”כ שמחה רוטמן, שם ניסה ברוש לתקוע בשופר – אך נעצר.

היום, כאמור, בימ”ש השלום הורה על שחרורו ללא כל תנאי.

בהחלטה כתב השופט שקד, כי אינו רואה כל חשד לעבירה אשר ביצע ברוש, תוך שהוא מציין כי לא הוצג אף מסמך אשר מראה כי החשוד הפר את הסדר הציבורי. בסיום דחה את בקשת המשטרה ו הורה על תשלום הוצאות של המשטרה לברוש, אשר ישולמו תוך 30 יום.

עו”ד דניאל שימשילשוילי: “המשטרה פעם אחר פעם מפרה ברגל גסה החלטות שיפוטיות הקשורות לקיום חופש הפולחן בכותל המזרח. אני שמח שבית המשפט נעתר לבקשנו במלואה ודחה את בקשת המשטרה תוך השתת הוצאות לדוגמא כצעד חריג בהליך פלילי, להרחיק יהודי שביקש לממש את זכותו בסמוך לכותל המזרח.

“בית המשפט קבע שלא קיים חשד סביר לביצוע עבירה ומתח ביקורת חריפה על המשטרה. טוב תעשה המשטרה לו תפיק את הלקח מהחלטת בית המשפט ותפנה את משאביה לעבר הפורעים המבקשים לפגוע ביהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות