מקלב ורז דורשים דיון דחוף על המכת”זית: כלי משחית, ענישה של תמימים

בעקבות התיעוד של נהג מכת"זית משפריץ באופן ישיר זרם על שני אנשים מבוגרים: ח"כ אורי מקלב ומוסי רז פנו בדחיפות ליו"ר הוועדה לביטחון הפנים של הכנסת - ודרשו לקיים דיון פגרה בהול • "המאבק באלימות המשטרתית איננו פוליטי"
אריה ריבקינד
ח' תשרי התשפ"ג / 03.10.2022 15:12

ח”כ אורי מקלב מיהדות התורה פנה בדחיפות לח”כ מרב בן ארי, יו”ר הוועדה לביטחון הפנים של הכנסת, בכדי לקיים דיון פגרה בהול, כשאל פנייתו הצטרף ח”כ מוסי רז מסיעת מרצ – בעקבות התיעוד בו נראים בני זוג חרדים, כשהם מוטחים אל המדרכה מעוצמת פגיעת זרם מים שכוון לעברם על ידי מכת”זית של המשטרה.

“אנחנו פונים אליך באופן דחוף”, כתבו הח”כים, “בעקבות תיעוד מטריד שחשף כתב ‘הצינור’ בר שם אור, בו נראה נהג מכת”זית משפריץ באופן ישיר זרם על שני אנשים מבוגרים בני 70 על לא עוול בכפם”.

עוד נאמר בפניה, כי “זוג מבוגרים שאינם קשורים להפגנה בשום צורה הלכו במקום ונכנסו לתחנת דלק כאשר מכת”זית של המשטרה זיהתה אותם כשהם לבד, ללא שום מפגינים מסביבם וירתה לעברם בכינון ישיר. הם הופלו על הרצפה ובנס לא נפגעו בצורה ממשית. כל מי שרואה את התיעוד מבין כמה עבירות חמורות נעברו על ידי הנהג ומי שמכווין אותו”.

בפנייתו מציין ח”כ אורי מקלב, כי בדיון שהתקיים בוועדה בחודש יוני האחרון אמרו גורמי המשטרה שישנו שימוש מידתי, לא בסביבה אורבנית, אך ורק כלפי מתפרעים ועוד. “שום דבר מכל מה שנאמר לא התקיים פה. ההיפך הגמור.  המאבק באלימות המשטרתית איננו פוליטי ומאגד בתוכו ימין ושמאל קואליציה ואופוזיציה כאחד”.

ח”כ מקלב קידם במושב הכנסת האחרון של הכנסת את חוק המכת”זיות, יחד עם חברת הכנסת גבי לסקי מסיעת מרצ, אשר יוביל לצמצום הפעלת המכת”זיות או הפעלתם בצורה מבוקרת.

מקלב התייחס למקרה המזעזע הנוכחי זה ואמר כי המכת”זיות הללו הינם כלי משחית. “מדובר בענישה של עוברי אורח תמימים. כלי זה טוב לשוטר שלא מבחין בין אזרח למפגין, אך מהווה סכנה איומה לאזרח, כלי זה פוגע באנשים בגופם וברכושם. נמשיך לקדם את החוק עד לסיום הליכי החקיקה בכנסת הקרובה. זהו חוק בו תומכים הן הקואליציה והן האופוזיציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות