בוטלה העברת ה’גן הארכיאולוגי’ סמוך לכותל לידי עמותת ימין

בית משפט השלום בירושלים ביטל את העברת ה'גן הארכיאלוגי מרכז דוידסון' הסמוך לכותל המערבי לידי עמותת הימין אלע"ד • הסיבה: יסכל הקמת רחבת תפילה מעורבת במקום עבור 'נשות הכותל'
שלומי צור
י"ג אלול התשע"ד / 08.09.2014 14:37

בית משפט השלום בירושלים, ביטל את העברת ה’גן הארכיאולוגי מרכז דוידסון’, הצמוד לכותל המערבי, לידי עמותת הימין אלע”ד.

בתחילת שנת 2014, התפרסם כי שר השיכון אורי אריאל, הממונה על החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי, מבקש להעביר את השליטה במקום לידי עמותת אלע”ד.

אך המדינה התנגדה לכך בטענה כי אתר שכזה, בעל חשבות לאומית וציבורית, חייב להיות מנוהל רק על ידי המדינה, ולא יכול לעבור לידיים פרטיות. בנוסף טענה המדינה כי ההסכם לא אושר בממשלה ויש בו כדי להגביל את פעולות הממשלה ולפגוע ביחסי החוץ ובביטחון.

מנגד, טענה עמותת אלע”ד כי הגן הוא אתר ארכיאולוגי שאין לו חשיבות לאומית או דתית, וכי מדובר בהסכם רק לתפעול ולא להעברת חזקה.

השופט מרדכי בורשטיין שדן בתיק, כתב בפסק הדין כי יש לדחות חלק מטענות המדינה, לאחר שהוכח שלא מדובר במקום קדוש, וכן שלא תגרם פגיעה ביחסי החוץ והביטחון של המדינה.

למרוות זאת קבע השופט, כי יש לבטל את ההסכם, וזאת לנוכח מיקום האתר, דרומית להר הבית. כמו כן ציין השופט כי העברת השליטה לאלע”ד, יכולה להגביל את המדינה בביצוע הסדרי תפילה עם זרמים שונים ביהדות – כשכוונתו, להסכם המתגבש עם נשות הכותל, על הקמת רחבת תפילה מעורבת בתוך שטח הגן הארכיאולוגי.

“בנסיבות העניין לא ניתן להפריד בין חלקי האתר, ולא ניתן להותיר על כנו חלק מההסכם ועל כן יש לקבל את התביעה”, כתב השופט.

עוד הוסיף השופט: “יש לקוות שהמדינה תשכיל לפתח הגן לטובת כלל הציבור כנדרש ולהמשיך לשכלל את ירושלים שהיא יפה נוף משוש כל הארץ, הר ציון, ירכתי צפון, קריה נאמנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות