כהנא: אני לא רוצה ששקד תעבור החסימה, כי אז נתניהו יקים ממשלה

הח"כ שעבר מימינה למפלגת השמאל של בני גנץ: "אם שקד תעבור את אחוז החסימה נתניהו יקים ממשלה ואני לא מעוניין בזה. אני לא פוסל את האפשרות שהיא תצטרף לממשלת גנץ'' • "רוצה לבקש סליחה מכל מצביעי 'ימינה', שנפגעו מהדרך בה הלכנו והרגישו מרומים"
חרדים 10
ח' תשרי התשפ"ג / 03.10.2022 14:35

ח”כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי הסביר בשיחה עם דודו סעדה באולפן ‘בשבע הסכתים’ מדוע  החליט שלא לרוץ עם איילת שקד.

“המחלוקת הכי גדולה ביני ובין איילת שקד היא בעניין נתניהו. היא חושבת שראוי שנתניהו יהיה ראש ממשלה ואני חושב שאסור שיהיה ראש ממשלה. ראיתי איך הוא נלחם בדברים שיש עליהם הסכמה גורפת בציבור, ולכן לא רצתי עם איילת. אני לא רוצה ששקד תעבור את אחוז החסימה. אם היא תעבור את אחוז החסימה נתניהו יקים ממשלה ואני חושב שזה לא נכון.

“באותה מידה, איילת יכולה להצטרף אלינו כי היא הוכיחה שגם בממשלה מאוד מורכבת הצלחנו לשמור על ערכי הימין, וגם תחת בני גנץ, היא תוכל לשמור על ערכיה. ולכן אם באיזשהו נס היא תעבור את אחוז החסימה, אני לא פוסל את האפשרות שתצטרף אלינו”.

לדבריו, “תמיד ידעתי שהציבור הדתי לאומי מאוד מגוון, ולצערי הבנתי שזה לא גיוון אלא ממש פיצול. לרבנים יש אחריות לא פחות מהפוליטיקאים לפיצול הזה. זו סיטואציה נוראית שהגענו אליה בציבור שלנו על מחלוקות פוליטיות על הדרך. המחשבה שלי היא האם יכול להיות בית פוליטי אחד שמאחד את כל גווני הכיפה הסרוגה? אני חושב על הבית שלי עם ארבעת אחיי – משפחה מגוונת מאוד, יש לי אחות חרדלית שבעלה אברך באחד מישיבות הקו ואחים שייחשבו לייטים, אם נשב יחד בשולחן, אין סוגייה אחת עקרונית שתעלה ותהיה עם הסכמה בין כולם. על כל נושא תהיה מחלוקת ואלו מחלוקות עקרוניות ומשמעותיות, ואנחנו כנראה בסיטואציה שבית פוליטי אחד לא מתאים לכולם”.

הוא התנצל בפני מצביעי ימינה המרומים: “יום לפני יום הכיפורים, אני רוצה לבקש סליחה מכל מצביעי ‘ימינה’, שנפגעו מהדרך בה הלכנו והרגישו מרומים, מתנצל על הבטחות שהבטחנו ולא קיימנו, מתנחם בעובדה שאני חושב שעשינו את הדבר הנכון בשביל מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות