עו”ד מבני ברק ובן דודו, ששמם זהה, חשודים בהעלמת מס ענקית

על פי החשד, עורך דין מבני ברק נתן לבן דודו האמריקני להוציא חשבוניות בארץ על שמו, ולא שילם את המס בגינן • בן הדוד חשוד שהבריח לארץ תוספי מזון, תוך התחמקות מתשלום מס
חיים טוויל
ח' תשרי התשפ"ג / 03.10.2022 13:24

עורך דין מבני ברק נעצר אתמול (ראשון) בחשד להוצאת חשבוניות מס בסכום כולל של כ-2.3 מיליון שקלים, שהמס הנובע מהן הוא 385 אלף שקל – מבלי שדיווח עליהן לרשות המסים.

על פי החשד, החשבוניות הונפקו על ידי בן דודו של החשוד, תושב זר אזרח ארה”ב, שעסק במכירת תוספי מזון לבתי מרקחת וחנויות טבע בארץ, ששמו זהה.

מהחקירה, המנוהלת על ידי חקירות מכס ומע”מ ירושלים, בשיתוף עם יחידת ביקורת חשבונות במע”מ רמלה, עולה החשד כי בן הדוד הזר עשה שימוש ברישומו של בן הדוד הישראלי כעוסק מורשה ובישותו המשפטית, תוך שהוא מניח שבן הדוד הישראלי משלם את המס הנובע מהחשבוניות שהפיק.

על פי החשד, בן הדוד הזר העביר לבן הדוד הישראלי דיווחים תקופתיים עם פירוט של הוצאות והכנסות ושילם עבורו את תשלומי המשכנתא, כפיצוי על המס שהישראלי שילם עבורו, לכאורה.

במקביל לחקירה בחשד לאי דיווח על הכנסות, נחקר גם בן הדוד הזר בחשד שתוספי המזון שמכר הוברחו לישראל במסווה של יבוא אישי בסכום פטור.

על פי החשד, תוספי המזון הובאו לארץ במשלוחים רבים ועל ידי בלדרים שונים, כאשר ערך כל משלוח נמוך מ-75$. כך ביקש לכאורה החשוד הזר, להתחמק מתשלום מכס ומע”מ ובפועל התחמק גם מקבלת אישור של משרד הבריאות.

שני החשודים שוחררו בתנאים מגבילים וחקירתם נמשכת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות