עמיחי שיקלי והליכוד ערערו לעליון נגד הפסילה – ואלה הטענות שלהם

עמיחי שיקלי ומפלגת הליכוד הגישו ערעור לבית המשפט העליון על החלטת יו"ר ועדת הבחירות לפסול אותו מהתמודדות לכנסת: "שוללת מהמערערים את זכות היסוד החוקתית של 'לבחור ולהיבחר'"
אריה ריבקינד
ח' תשרי התשפ"ג / 03.10.2022 12:05

חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי ומפלגת הליכוד הגישו היום (שני) לבית המשפט העליון ערעור על החלטת ועדת הבחירות המרכזית למנוע את התמודדותו במסגרת הרשימה לכנסת ה-25.

בעתירה נכתב, בין היתר: “ההחלטה שוללת מהמערערים את זכות היסוד החוקתית של ‘לבחור ולהיבחר’. ההחלטה נשוא הערעור פוגעת באינטרס ההסתמכות של המועמד, פוגעת במוסד הפשרה ופוגעת באמון הציבור במערכת המשפט, שהציעה למועמד לנהוג בדרך מסוימת תוך פסיקה של שלושה שופטים מחוזיים נכבדים ושל הייעוץ המשפטי של הכנסת שמדובר בדרך ראויה”.

יו”ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, פסל ביום רביעי את שיקלי מלהתמודד בעקבות עתירת מרצ, ואישר את התמודדותה של ח”כ לשעבר עידית סילמן.

עמית כתב: “גם לאחר שוועדת הכנסת קבעה כי יש לראות בשיקלי כמי שפרש מסיעת ימינה, הוא המשיך לפעול נגד הסיעה. במצב דברים זה אם נכיר בו כמי שפרש ‘בסמוך’ להתפטרות, יהא בכך כדי לרוקן מתוכן את סעיף 6א לחוק יסוד הכנסת ואת התכלית שעומדת בבסיסו, ובכך יש כדי לפגוע באמון הציבור ב’כללי המשחק’ כפי שנקבעו על ידי הכנסת עצמה”.

שיקלי הגיב בערוץ 14 על החלטת יו”ר ועדת הבחירות לפסול את התמודדותו:  “השופט יכול להחליט לכאן או לכאן, לא משנה לי. מוכן לשלם את המחיר והעיקר שדבקתי בדרך ושמרתי על העקרונות שלי. השופט עמית הוא פוליטיקאי בגלימה וההחלטה שלו היא שערורייתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות