סקר מנו גבע בגלי צה”ל: יאיר לפיד נחלש, שקד מתקרבת לאחוז חסימה

חרדים 10
|
ח' תשרי התשפ"ג / 03.10.2022 10:47
בסקר גלי צה”ל עולה כי מפלגת הבית היהודי מקבלת 2.5% ומגדילה את כוחה • רוב הציבור מתנגד לממשלה שתישען על מפלגות כמו רע”מ וחד”ש-תע”ל • רק 59 מנדטים לגוש בראשות נתניהו

מסקר שערך הסוקר מנו גבע ופורסם הבוקר (שני) בתחנת הרדיו גלי צה”ל עולה כי מפלגת הבית היהודי בראשות איילת שקד מתחזקת ומתקרבת לאחוז החסימה.

על פי הנתונים, הבית היהודי זוכה ל-2.5% מהקולות, עלייה מהנתונים שהוצגו בסקרים אחרים.

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, תמונת המנדטים הייתה נראית כך: הליכוד שומר על כוחו עם 32 מנדטים, ואחריו יש עתיד שנחלשת במנדט ל-24. הציונות הדתית של סמוטריץ’ ובן גביר והמחנה הממלכתי של גנץ מקבלות 12 מנדטים כל אחת.

ש”ס מקבלת 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7.

עוד עולה מהנתונים, כי העבודה וישראל ביתנו מקבלות 6 מנדטים, מרצ עם 5 ובתחתית רע”מ וחד”ש-תע”ל עם 4 מנדטים כל אחת.

בל”ד מתחת לאחוז החסימה עם 1.9%.

בתמונת הגושים: 59 מנדטים לגוש נתניהו ו-57 לגוש לפיד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין יאיר לפיד לבין נתניהו – 44% חושבים שנתניהו מתאים יותר לכהן כראש ממשלה לעומת 32% שחושבים כי לפיד מתאים יותר. מול גנץ, נתניהו יורד ל-43% מול 26% התאמה לשר הביטחון.

נתון נוסף בסקר העלה כי רוב משמעותי בציבור – ומחצית מתומכי הקואליציה הנוכחית – לא מוכנים להישען על מפלגת חד”ש-תע”ל בהקמת הממשלה הבאה.

כך, על פי הנתונים, 58% מהישראלים מתנגדים באופן מוחלט להשתתפות או תמיכה חיצונית של חד”ש-תע”ל, בממשלה ו-50% מתנגדים באותו אופן שרע”מ תהווה חלק מהממשלה הבאה או שהיא תישען עליה.

לדעת המשתתפים בסקר הנושא החשוב ביותר בבחירות הקרובות הוא יוקר המחיה – בקרב מצביעי גוש נתניהו: 50%, בקרב מצביעי גוש הקואליציה הנוכחית: 60% –  ולאחר מכן המצב הביטחוני, זהות ראש הממשלה ומערכת המשפט. בתחתית הנושא האיראני ותחבורה ציבורית בשבת.