סקר מנו גבע בגלי צה”ל: יאיר לפיד נחלש, שקד מתקרבת לאחוז חסימה

בסקר גלי צה"ל עולה כי מפלגת הבית היהודי מקבלת 2.5% ומגדילה את כוחה • רוב הציבור מתנגד לממשלה שתישען על מפלגות כמו רע"מ וחד"ש-תע"ל • רק 59 מנדטים לגוש בראשות נתניהו
חרדים 10
ח' תשרי התשפ"ג / 03.10.2022 10:47

מסקר שערך הסוקר מנו גבע ופורסם הבוקר (שני) בתחנת הרדיו גלי צה”ל עולה כי מפלגת הבית היהודי בראשות איילת שקד מתחזקת ומתקרבת לאחוז החסימה.

על פי הנתונים, הבית היהודי זוכה ל-2.5% מהקולות, עלייה מהנתונים שהוצגו בסקרים אחרים.

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, תמונת המנדטים הייתה נראית כך: הליכוד שומר על כוחו עם 32 מנדטים, ואחריו יש עתיד שנחלשת במנדט ל-24. הציונות הדתית של סמוטריץ’ ובן גביר והמחנה הממלכתי של גנץ מקבלות 12 מנדטים כל אחת.

ש”ס מקבלת 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7.

עוד עולה מהנתונים, כי העבודה וישראל ביתנו מקבלות 6 מנדטים, מרצ עם 5 ובתחתית רע”מ וחד”ש-תע”ל עם 4 מנדטים כל אחת.

בל”ד מתחת לאחוז החסימה עם 1.9%.

בתמונת הגושים: 59 מנדטים לגוש נתניהו ו-57 לגוש לפיד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין יאיר לפיד לבין נתניהו – 44% חושבים שנתניהו מתאים יותר לכהן כראש ממשלה לעומת 32% שחושבים כי לפיד מתאים יותר. מול גנץ, נתניהו יורד ל-43% מול 26% התאמה לשר הביטחון.

נתון נוסף בסקר העלה כי רוב משמעותי בציבור – ומחצית מתומכי הקואליציה הנוכחית – לא מוכנים להישען על מפלגת חד”ש-תע”ל בהקמת הממשלה הבאה.

כך, על פי הנתונים, 58% מהישראלים מתנגדים באופן מוחלט להשתתפות או תמיכה חיצונית של חד”ש-תע”ל, בממשלה ו-50% מתנגדים באותו אופן שרע”מ תהווה חלק מהממשלה הבאה או שהיא תישען עליה.

לדעת המשתתפים בסקר הנושא החשוב ביותר בבחירות הקרובות הוא יוקר המחיה – בקרב מצביעי גוש נתניהו: 50%, בקרב מצביעי גוש הקואליציה הנוכחית: 60% –  ולאחר מכן המצב הביטחוני, זהות ראש הממשלה ומערכת המשפט. בתחתית הנושא האיראני ותחבורה ציבורית בשבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות