סקר חדשות 13: הליכוד מאבד מנדט. האם גוש הימין משיג 61?

הליכוד מאבד מנדט וגם את הרוב של 61 • שקד עולה במעט, אך נותרת מתחת הרחק מאחוז החסימה • בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו ממשיך להוביל בפער על לפיד • ומה הציבור חושב על התיפקוד של לפיד וגנץ סביב המתיחות ביו"ש • התוצאות המלאות
חרדים 10
ז' תשרי התשפ"ג / 02.10.2022 20:55

חודש לבחירות לכנסת ה-25: מסקר חדשות 13 של פרופ’ קמיל פוקס שפורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של חדשות 13 עולה כי גוש נתניהו מקבל 60 מנדטים – מנדט אחד פחות לעומת הסקר הקודם.

בסקר הנוכחי הליכוד יורד במנדט ומקבל 31 מנדטים בלבד. מי שזוכה במנדט הזה הוא המחנה הממלכתי שעולה ל-12, אבל רחוק מאוד מהמספרים שאליו שואף שר הביטחון בני גנץ.

המפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד של יאיר לפיד, שנותרת על 25 מנדטים.

הציונות הדתית ממשיכה להתייצב כמפלגה השלישית, כאשר היא שוב מקבלת 14 מנדטים.

ש”ס של אריה דרעי ויהדות התורה נותרות ללא שינוי עם 8 ו-7 מנדטים בהתאמה.

העבודה של מרב מיכאלי ומרצ של זהבה גלאון מקבלות 5 מנדטים כל אחת. גם ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מקבלת 5.

חד”ש-תע”ל ורע”מ מקבלות 4 מנדטים כל אחת.

מתחת לאחוז החסימה: הבית היהודי של איילת שקד אמנם עולה בעשירית האחוז לעומת הסקר הקודם, אך מקבלת 2 אחוזים בלבד – הרחק מהחסימה. גם בל”ד מתחת לאחוז החסימה עם 2 אחוזים.

מפלגות נוספות שרחוקות הן צעירים בוערים של הדר מוכתר (1.1%), חופש כלכלי של אביר קארה (1%), הכלכלית של ירון זליכה (0.9%), 30/40 של סטלה ויינשטיין (0.4%) וישראל חופשית דמוקרטית של אלי אבידר עם 0.1 אחוז בלבד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה – בנימין נתניהו ממשיך להוביל בפער על יאיר לפיד – 45 אחוזים מול 33 אחוזים. הפער גדול יותר בין נתניהו לגנץ – 45 אחוזים מול 30.

ומה דעת הנשאלים על פסילתה של מפלגת בל”ד מהתמודדות בבחירות לכנסת? רוב הנשאלים מסכימים עם הפסילה ו-54 אחוזים השיבו כי היא מוצדקת לעומת 20 אחוזים שחושבים שהיא אינה מוצדקת.

האם לפיד מנהל את המדיניות הישראלית בכל הנוגע למשבר בין רוסיה לאוקראינה בצורה טובה? הציבור חלוק – 35 אחוזים חושבים שהוא מנהל את המשבר בצורה טובה מול 35 אחוזים שחושבים שהוא מנהל בצורה רעה.

תמונה דומה עולה גם בשאלה של ניהול המתיחות ביו”ש מצד לפיד וגנץ. 40 אחוזים חושבים שהם מנהלים את ההתמודדות של ישראל מול המצב ביו”ש בצורה טובה מול 40 אחוזים שחושבים שזה מנוהל בצורה רעה.

הסקר נערך על ידי פרופ’ קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים מהם 600 מהאוכלוסיה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד”ר אריאל איילון והתשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות