שיקר למפקדיו: מפקד אגוז לשעבר סא”ל אפרים תהילה יודח מצה”ל

סא"ל אפרים תהילה אישר לפקודיו להפעיל אמצעי חבלה באימון בניגוד לפקודות - ושיקר בתחקיר הצבאי • הרמטכ''ל: ״אי אמירת אמת היא חציית קו אדום שאין לקבל''
חיים טוויל
ז' תשרי התשפ"ג / 02.10.2022 16:27

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, הציג השבוע לרמטכ”ל אביב כוכבי, תחקיר פיקודי שקיים בעקבות חריגה מהנורמות המקובלות בצה”ל, על ידי מפקד יחידת אגוז הקודם, סא”ל אפרים תהילה –  במהלך אימון יחידתי ברמת הגולן ולאחריו.

מהבירור עלה, כי במהלך אימון של יחידת אגוז בחודש יולי האחרון, הופעלה לבנת חבלה בניגוד להנחיות התיאום המקדימות. כתוצאה מכך פרצה שריפה אשר כובתה על ידי הכוח.

לאחר האירוע, החלה בדיקה בצה”ל ומחוצה לו ביחס לנסיבות השריפה.

במסגרת הבירור עלה, כי מפקד היחידה דאז, סא”ל אפרים תהילה, שיקר לקציני צה”ל ולנציגי רשות שמורת הטבע והגנים – ובתחקיר הצבאי שערך, באשר לאירוע השריפה.

משנתגלה כי המידע שמסר אינו נכון, הקצין לקח אחריות מלאה על מעשיו והביע חרטה על כך. מפקד פיקוד המרכז קבע כי הקצין פעל בניגוד גמור להנחיות הנוגעות לאימון, וכי התנהלותו לאחריו אינה הולמת את ערכי צה”ל.

הרמטכ”ל קיבל את המלצת מפקד פיקוד המרכז, וקבע שהקצין כשל ערכית באופן חמור, ומשכך אינו ראוי למלא תפקידי פיקוד או להתקדם בשירות בצה”ל. בהתאם, הקצין לא ימלא עוד תפקידים בצה”ל, וישרת במערכת הביטחון עד לפרישתו מן השירות.

בצה”ל אמרו כי הקצין קיבל את ההחלטה והכיר בחומרת מעשיו.

במקביל, בגין האירוע מתנהלת חקירה של המשטרה הצבאית. עם סיום החקירה, יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.

רב-אלוף אביב כוכבי: “אמירת אמת היא עקרון מרכזי ובסיסי בצה”ל, ולפיכך אי אמירת אמת היא חציית קו אדום שאין לקבל. כל מערכת היחסים בין מפקדים ובין מפקדים לחיילים מבוססת על יושר ואמון. הקצין פעל במהלך האירוע ולאחריו בניגוד גמור לערכי צה”ל ולעקרונות הפיקוד”.

הרמטכ”ל הוסיף: ”לצד זאת, לא ניתן להתעלם מעברו בכלל ועברו הקרבי בפרט. סא”ל תהילה הינו לוחם וקצין מוערך אשר פיקד על יחידות מבצעיות בלחימה, זכה בציונים לשבח ותרם רבות לצה”ל במהלך שירותו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות