מיכאלי: ‘קיבלתי החלטה – הרכבת הקלה בגוש דן תיסע גם בשבתות’

השרה ב'פגוש את העיתונות': "ההחלטה נמצאת בסמכותי ואף ממשלה לא תוכל לבטל אותה" • גולדקנופף: "מיכאלי הפכה את מפלגת העבודה למפלגה אבודה" • פרוש: "שרת התחבורה של מדינת תל אביב, מבטיחה כי אם תישאר בתפקיד תתמקד בדבר היחיד שהיא טובה בו - להרוס"
חרדים 10
ו' תשרי התשפ"ג / 01.10.2022 19:56

מרב מיכאלי, שרת התחבורה ויו”ר העבודה, הצהירה בריאיון בתכנית ‘פגוש את העיתונות’, כי הרכבת הקלה בתל אביב וגוש דן תפעל גם בימי שבת.

לטענתה, ההחלטה הזאת נמצאת בסמכותה ואף ממשלה לא תוכל לבטל אותה.

בריאיון היא הודיעה, בין היתר, על החלטתה.

“החל מעוד שנה, הרכבת הקלה בתל אביב והסביבה תפעל גם בשבת”, אמרה. “זו החלטה שלי. קיבלתי אותה בעקבות כל המשמעויות שהובאו לפניי, וזה מה שהולך לקרות”.

יצוין, כי לפי סקר מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ שפורסם ביום חמישי,  ‘העבודה’ של מרב מיכאלי בקושי עוברת את אחוז החסימה.

יו״ר יהדות התורה, הרב יצחק גולדקנופף הגיב על הצהרת שרת התחבורה: “הדבר הנכון היה להתעלם מדבריה חסרי התוחלת של מיכאלי, מכיון שאין שום היתכנות שהדבר ייצא לפועל וברור לכל בר-דעת שההצהרה היא ניסיון נואש שלה לצלוח את אחוז החסימה.

“מיכאלי הפכה את מפלגת העבודה למפלגה אבודה. בכל זאת, אני מביע מחאה על הדברים מפני שעצם אמירתם היא פגיעה בכבוד השבת וקדושתה. יהדות התורה לא תאפשר חילולי שבת במדינה יהודית”.

יו”ר סיעת יהדות התורה ח”כ מאיר פרוש אמר בתגובה: “שרת התחבורה של מדינת תל אביב, שדרדרה את מצב התחבורה הציבורית בישראל לשפל חדש, מבטיחה כי אם תישאר בתפקיד תתמקד בדבר היחיד שהיא טובה בו – להרוס. ההיסטוריה מוכיחה שמי שמתעסק עם השבת נכשל. בעז”ה בז’ בחשוון גם מיכאלי תהפוך להיסטוריה.

“הערב מתברר שוב מה שבמהלך החצי שנה האחרונה, הודענו שאין לנו אלטרנטיבה, כי אנו בקואליציה רק עם מפלגות חרדיות ומפלגות שיש להם אהדה וקירבה למסורת, ולא ההיפך חלילה״.

ח”כ הרב אורי מקלב: “כל ההכרזות הפופוליסטיות מנסות להציל את מפלגתה המדשדשת סביב אחוז החסימה. היא יודעת היטב את המשתקף בסקרים הפנימיים שלנו בהם היא אינה עוברת את סף הכניסה לכנסת.

“היה עדיף שתענה קודם תשובות על הכשלים שלה בניהול משרדה, נהגים שוהים שעות רבות בפקקי ענק, וחוסר התפקוד בתחבורה הציבורית, הפגיעה בפריפריה ועליית מחירים בכל הארץ, העיכובים בעבודות בכל תחומי המשרד. לצערנו, כאשר המשרד אינו מתפקד בוחרת שרת התחבורה להסיט את השיח מהמשבר בכבישים על ידי הפגיעה בשבת. כאשר הרכבת מעכבת את פתיחתה מהמועמד המתוכנן דבר שיביא להפסדים כספים אדירים לקופת המדינה, בוחרת שרת התחבורה להשתלח בשבת קודש”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לדברי מיכאלי: “במקום לטפל בקטסטרופה בתחבורה שכל אזרחי ישראל סובלים ממנה מעדיפה מרב מיכאלי לפזר סיסמאות ריקות. בממשלת הימין שנקים בעז”ה אנחנו נדאג לבטל כל החלטה שפוגעת בצביון היהודי של המדינה ונשמור על השבת וקדושתה כיום המנוחה הלאומי”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מיכאלי
    01/10/2022 20:06
    צחי
  1. שבוע טוב היא הרי חברה של גפני והיא הייתה מוזמנת כבוד בחתונה של נכדתו
    אז אולי תבקשו מגפני שישכנע אותה לסגת מכך

  2. קבלתי החלטה... כל אחד עושה מה בא לו.
    02/10/2022 09:49
    ראובן
  3. מי שבאמת כואב לו, ואכפת לו שהרכבת תיסע בשבת, לדעתי, שלא ישתמש ברכבת הזו.
    ויסע באוטובוסים. הרי החרדים הם הצרכנים העיקריים של התחבורה הציבורית.
    להפסיק לתת להם את הלחי השניה.

  4. ריבקה מיכאלי
    02/10/2022 10:52
    איתן הלוי
  5. מתרגום מערבי ” וושאה אסווד זיי עלבה” הפנים שלה שחורות כמו הלב שלה