נציגי הימין נעדרו: ועדת הבחירות פסלה את בל”ד אבל לא את רע”ם

ברוב של 9 מוך 5 החליטה ועדת הבחירות המרכזית לפסול את רשימת בל"ד מלהתמודד בבחירות • הקרב עובר לעליון - שיוכל להפוך את ההחלטה • לבל"ד יש את חוות דעת של היועמ"שית נגד הפסילה • הבקשה לפסול את רע"ם נכשלה
אריה ריבקינד
ד' תשרי התשפ"ג / 29.09.2022 17:42

ועדת הבחירות המרכזית החליטה ברוב קולו לאשר את פסילת התמודדותה של מפלגת בל”ד לכנסת ה-25.

9 מחברי הוועדה היו בעד הפסילה, בעוד 5 הצביעו נגד.

מפלגת המחנה הממלכתי הצביעה בעד הפסילה, בעוד נציגי מפלגות הימין נעדרו מההצבעה.

המפלגה צפויה לעתור לבג”ץ נגד פסילתה, כשהיא מחזיקה בחוות דעת של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לפיה אין לפסול את בל״ד מלהתמודד.

במפלגת הציונות הדתית הגיבו: “לדיון היום בוועדת הבחירות אין שום משמעות כי בג”ץ יכשיר בכל מקרה את ריצת המפלגות הערביות תומכות הטרור. הציונות הדתית, יחד עם כל המחנה הלאומי, לא תהיה חלק מהמשחק המדומה הזה”.

במפלגה הוסיפו: “בג”ץ הפך להיות שחקן פוליטי שעשה ועושה הכל כדי לפגוע בימין ולהמשיך את שלטון השמאל והערבים. את השינוי האמיתי נביא לאחר הבחירות, נוציא את המפלגות הערביות תומכות הטרור מחוץ לחוק ונשים סוף לשלטון הבג”ץ”.

יו”ר בל”ד, חבר הכנסת סמי אבו שחאדה, תקף את ראשי מפלגות יש עתיד והמחנה הממלכתי: “הניסיון הפעם לפסול את בל”ד הוא ניסיון של גנץ ולפיד להנדס הנהגה ערבית לפי צרכיהם הפוליטיים.

“כפי שבל”ד יצאה יותר חזקה ומחוזקת בעבר מנסיונות הפסילה ומניסיונות דחיקת מצע מדינת כל אזרחיה לפינה, גם הפעם לא יעבוד להם. הציבור הערבי יבחר במנהיגות שהיא חוד החנית נגד הגזענות ונגד הכיבוש, ובעד מדינת כל אזרחיה ושוויון מלא”.

מוקדם יותר דחו חברי ועדת הבחירות את הבקשה לפסילת רע”מ ברוב של 14 חברים, ללא מתנגדים.

לוועדה הוגשו שתי בקשות לפסילת מפלגת רע”מ של מנסור עבאס על ידי פורום המשפחות השכולות ‘בוחרים בחיים’, ועל ידי ארגון ‘עד כאן’.

המשפחות השכולות טוענות כי חברי רע”מ משתייכים לתנועה האיסלאמית שמעבירה מיליוני שקלים לחמאס ולטרוריסטים.

מירב חג’אג’, שבתה שיר הי”ד נרצחה בפיגוע דריסה בארמון הנציב, אמרה בוועדה: “רע”מ היום משלמת כסף למשפחת המחבל שרצח את הבת שלי, את שיר שלי. אם לא תצביעו נגדם, הדם של נרצחי הפיגוע הבא יהיה על הילדים שלכם. מי שיצביע נגד או יימנע בפסילת רע”מ הוא שותף לביזיון והבושה על הידיים שלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות