ליברמן: ‘מטריד אותי הרומן של גנץ ולפיד עם החרדים, הם יקריבו אותי’

יו"ר ישראל ביתנו: "ברור לי לצערי היום שבכדי להגיע לראשות ממשלה גם יאיר לפיד וגם גנץ יהיו מוכנים להקריב את ישראל ביתנו כדי להקים איתם קואליציה" • "יש משמעות קריטית לעניין הגודל המפלגה, כמובן. אמר את זה גם גדי איזנקוט" • ומה הוא הסביר על האמירה 'החרדים והמריצות'?
חרדים 10
ד' תשרי התשפ"ג / 29.09.2022 15:51

שר האוצר ויו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף היום (חמישי) – באולפן הבחירות של אתר וואלה – את יאיר לפיד ובני גנץ על מה שהוא כינה “החיזור הגורלי” שהם מנהלים מול החרדים.

“מה שמטריד אותי זה הרומן הזה של גנץ ולפיד עם דרעי וגפני”, אמר. “אנחנו בכל מקרה לא נהיה שם, וברור לי לצערי היום שבכדי להגיע לראשות ממשלה גם לפיד וגם גנץ יהיו מוכנים להקריב את ישראל ביתנו כדי להקים איתם קואליציה”.

המפה שבני גנץ מצייר היא או סולחה שלך עם החרדים או בחירות שישיות. נשאלת השאלה אם נגיע לסיטואציה הזו, לא תרצה בכל זאת להקים ממשלה עם החרדים?

“אני לא רבתי עם החרדים, להפך אנחנו רוצים לעזור לחרדים ואין לי מה לעשות סולחה. אנחנו בקואליציה עם שס ויהדות התורה לא נהיה, בניגוד ללפיד וגנץ. אני אומר, מי שהכי פוגע בציבור החרדי זה שס ויהדות התורה כי הם רוצים אותם בורים, עניים בלי השכלה, בלי מקצוע, תלויים כל החיים בקצבאות – כי יחד עם קצבאות נותנים להם פתק הצבעה”.

אתה אמרת בוא נשים את כל החרדים במריצות ונזרוק אותם לזבל.

“אני רוצה לזרוק אותם ללימודים, להשכלה, למקצוע שיכולו להרוויח כסף בכבוד ולא יהיו תלויים בנדבות. זה מה שאנחנו רוצים”.

איך החיזור הזה נראה?

“כשאני שומע שגנץ אומר בכל הצהרה שהוא רוצה ממשלה עם שס ועם יהדות התורה”.

לפיד לא אומר.

“לפיד לא אומר, רק עושה. כשקוברינסקי נפגש עם מומו דרעי, הם לא דיברו על הצגה אחרונה בתיאטרון גשר. היו להם עניינים אחרים. גם מאיר כהן שמופקד על הקשר עם החרדים עובד קשה בחתונה של גפני ובכל מיני מפגשים”.

לדברי ליברמן, “אם נתניהו יגיע ל-61 אז הוא יקים ממשלה וזה אסון גדול. אם הוא יגיע ל-59 אז זה סיבוב חמישי. אני חושב שמה שהיה נקודת השבר זה הפריימריז הפנימיים. יש יותר מדי כעס שהצטבר נגדו בתוך סיעת הליכוד והוא בפעם הראשונה מתמודד מעמדה של ראש אופוזיציה”.

אבל אם נתניהו לא מגיע ל-61 יש מלחמה בין גנץ ללפיד מי יותר מתאים להיות ראש ממשלה.

“זה פחות מעניין אותי, כרגע צריך להקים קואליציה ציונית בלי נתניהו”.

יש קרב בתוך המחנה שלכם על ראשות הגוש. יש משמעות לגודל המפלגה של לפיד לעומת גנץ?

“יש משמעות קריטית לעניין הגודל המפלגה, כמובן. אמר את זה גם גדי איזנקוט – מספר שלוש של גנץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות