שקד למשפחתו של המחבל מפיגוע הדריסה: “יש לכם שבוע לעזוב”

השרה שקד הודיעה לבני משפחת המחבל שמעמדם נשלל, כי עליהם לעזוב את ביתם בירושלים "בשבוע הקרוב" • פנתה לשר בר-לב: "להכין כוחות שיטור לביצוע גירוש בכוח, אם בני משפחת המחבל לא יעזבו בכוחות עצמם" • בפיגוע בארמון הנציב לפני 5 שנים נרצחו 4 חיילים הי"ד
חיים טוויל
ג' תשרי התשפ"ג / 28.09.2022 19:12

שרת הפנים איילת שקד הודיעה היום (רביעי) למשפחת המחבל פאדי קונבר, שביצע את פיגוע הדריסה בשכונת ארמון הנציב לפני 5 שנים, בו נרצחו 4 חיילים, כי יש להם “שבוע לעזוב” את ביתם בירושלים – וזאת לאחר שהורתה לשלול לאלתר את מעמדם לאחר אישור בית הדין לעררים.

כמו כן, הודיעה שרת הפנים לשר לביטחון הפנים עמר בר לב כי יש להכין כוחות שיטור לשם גירוש בכוח, אם קרובי המחבלי לא יעזבו בכוחות עצמם עד ה-6 באוקטובר.

השאה שקד כתבה: “ל-7 מבני המשפחה שמעמדם נשלל אין כל עילה חוקית לשהות בישראל. ככל שהם נמצאים בשטחה כעת, הרי הם שוהים שלא כדין ויש להרחיקם בהתאם לחוק הכניסה לישראל. בעוד שדברים אלו תקפים לכל שוהה שלא כדין, במקרה הזה קיימת חשיבות רבה במיוחד להרחיקם מיד על מנת להשיג את תכלית ההחלטה ופסק הדין – להרתיע מחבלים פוטנציאליים מביצוע מעשים דומים”.

היא הוסיפה: “בתקופה ביטחונית זו, דחיפות הפעולה מקבלת משנה תוקף, שכן מחובתנו כלפי אזרחי מדינת ישראל היא לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להגן על הציבור פני הטרור הרצחני שמאיים להרים את ראשו. כידוע, האחריות הביצועית על הרחקת שוהים שלא כדין תושבי יהודה ושומרון מונחת על כתפי משטרת ישראל ומשמר הגבול ועל כן, השרה פנתה לשר לביטחון הפנים האמון על כוחות הביטחון על מנת שיפעלו לגרש את קרובי המשפחה של המחבל מיד”.

השר לביטחון פנים עמר בר לב אמר היום, כי הסמכות לגירוש משפחת המחבל נתונה לשרת הפנים: “ככל שהנדונים לא יצייתו לחובה זו, משטרת ישראל תפעל לצורך מימוש ההחלטה בהתאם להוראות הדין, סדרי עדיפויות וצרכים מבצעיים”.

בפיגוע בטיילת ארמון הנציב לפני 5 שנים, המחבל דהר עם משאית לעבר קבוצת חיילים שירדה מאוטובוס. בפיגוע נרצחו: סגן שיר חג’אג’, סגן יעל יקותיאל, סג”מ שירה צור וסג”מ ארז אורבך הי”ד, ונפצעו 13 בני אדם נוספים.

ח”כ אורית סטרוק הגיבה: “אם שרת הפנים לא היתה מפילה שוב ושוב את החוק לביטול אזרחות ותושבות למחבלים, שהיא אמרה עליו ‘זה חוק טוב, זה חוק שצריך לעבור’, או מקדמת את תזכיר החוק שהבטיחה – היא לא היתה עומדת כעני בפתח עם מכתב לשר לביטחון פנים אלא יכלה לגרש בעצמה כל מחבל ישראלי מיד בצאתו מהכלא.

“התמיכה העצומה בחוק, גם בקרב חברי קואליציה – התנפצה אל קיר הרע”מ. כשאי אפשר לקדם נטיעות בנגב, ואי אפשר לקדם שום חוק בועדת פנים עד שיקודם חוק החשמל – ודאי שאי אפשר לגרש מחבלים. גם לא להילחם בחמאס בעזה, אלא רק להציג ‘שקט’ שמאפשר לחמאס להשתקם ולהתחמש. לפנינו חטא הממשלה עם רע”מ במערומיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות