יוזמה בגוש נתניהו: להציע לשקד תפקיד שגרירה בתמורה לפרישה

בכירים מכמה מפלגות ב'גוש נתניהו' העלו הצעה: יוצע ליו"ר הבית היהודי תפקיד של שגרירה באחת מבירות אירופה- אם היא לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-25 • גורמים בגוש נתניהו: "זה לא שיש לה אופציות מלבד הבטחות, היא לא תעבור את אחוז החסימה" • שקד: "לא יקרה. רצה עד הסוף"
חרדים 10
ג' תשרי התשפ"ג / 28.09.2022 13:17

יוזמה אשר מתגבשת בימים האחרונים ב’גוש נתניהו’, ושותפים לה בכירים מכמה מפלגות: להציע לאיילת שקד לפרוש מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-25 בתמורה לתפקיד של שגרירה באחת מבירות אירופה.  כך דווח אמיר אטינגר ב’ישראל היום’.

מוקד חירום חינם: פינוי נפטרים וכל מה שאתם צריכים לדעת על קבורה

ההצעה טרם הועברה לשקד באופן רשמי.

יצוין, כי מדובר בהצעה שיכולה להתממש רק אם ‘גוש נתניהו’ יקים ממשלה, ומשכך תפקיד שגרירה הוא כרגע הבטחה שלא בטוח שאפשר לקיים.

בכירים בגוש אמרו: “זה לא שיש לה אופציות מלבד הבטחות. היא לא תעבור את אחוז החסימה”.

שקד אמרה בתגובה: “זה לא יקרה. אני רצה עד הסוף. אפשר לחסוך את ההצעות”.

ב’גוש נתניהו’ מעריכים, כי אם שקד תרוץ עד הסוף, היא תשרוף קולות לימין, מתוך הנחה שלפחות חצי מהקולות אשר חונים אצלה יצביעו למפלגות המחנה הלאומי אם הבית היהודי לא תרוץ – וכך זה יסייע להם להגיע ל-61.

בתקופה הקרובה הלחץ על שקד לפרוש  צפוי להתגבר מצד הליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית.

סמוטריץ’, ששוחח עם פעילים  בחוג בית צוטט בשבוע שעבר בחדשות 12: “אסור לנו לזרוק קולות לפח. אני לא רוצה להרחיב בזה אבל כולנו בהסברה צריכים לומר את זה לציבור. יש סכנה של אחוז החסימה ואנחנו מטפלים בזה.

“יש מגעים שאני מנהל בתוך המחנה הלאומי ועם אנשים בסביבת איילת שהיא תמצא את הדרך להיות שותפה בדרך כזאת או אחרת. חושב שזה נכון שתמשיך לייצג את קולה. יש דרך שהיא תמשיך להיות חלק מהעשייה ומהתרומה לישראל במחנה הלאומי בלי שהיא לוקחת סיכונים גדולים ומסכנת את מדינת ישראל ואת המחנה הלאומי. אני מאוד מקווה שהשכל הישר יגבר. יש לי סיבות להיות אופטימי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קדימה, לתהום..
    28/09/2022 16:35
    יהודה
  1. כמה מנותק אפשר להיות!