רק 14% מאמינים שלפיד ירכיב ממשלה. וכמה חושבים שביבי

ב'פגוש את העיתונות' בערוץ 12 הוצג סקר חדש שבדק: מי המועמד שרוב הציבור מאמין כי יצליח להשיג 61 אצבעות ולהרכיב ממשלה? • כמה ממצביעי הממשלה הנוכחית סבורים שנתניהו יקים את הממשלה הבא? וכמה חושבים שגנץ, בניגוד להבטחות, יקים ממשלת אחדות עם נתניהו?
אריה ריבקינד
כ"ח אלול התשפ"ב / 24.09.2022 20:37

37 ימים לפני הבחירות לכנסת ה-25: סקר חדש שהוצג הערב (מוצאי שבת) בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בערוץ 12, בדק מי להערכת הציבור הישראלי יעמוד בראשות הממשלה בערב ראש השנה בשנה הבאה.

מהסקר, שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, עולה כי 46% מהציבור מאמינים כי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, מי שכיהן בשנה האחרונה כיו”ר האופוזיציה, ישוב לתפקיד ראש הממשלה.

על פי הסקר, במקום השני מוצב ראש הממשלה הנוכחי יאיר לפיד עם 14% בלבד מהמשיבים שטענו כי היא חושבים שהוא יצליח להרכיב את הממשלה הבאה.

במקום השלישי נמצא שר הביטחון בני גנץ עם 7% בלבד שמאמינים כי יצליח להרכיב ממשלה.

7% נוספים טענו כי מועמד אחר ירכיב ממשלה. 2% הנותרים השיבו כי הם כלל לא יודעים מי יעמוד בראשות הממשלה החדשה.

בקרב מצביעי הממשלה היוצאת, 27% סבורים שנתניהו יקים את הממשלה הבאה, 25% לפיד ו-11% גנץ.

בנוסף שאלנו “איזו ממשלה לדעתך בני גנץ יוכל להקים?” והתוצאות הראו כי 43% מהנשאלים חושבים שלגנץ לא תהיה אפשרות להקים ממשלה. לעומתם, 22% חושבים שגנץ יוכל להקים ממשלת מרכז-שמאל עם חד”ש-תע”ל ורע”ם, ו-14% חושבים שגנץ יוכל להקים ממשלת אחדות עם הימין והחרדים – וללא נתניהו.

בנוסף, בניגוד להבטחות של גנץ, 21% חושבים כי יקים ממשלת אחדות עם נתניהו והליכוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להוסיף לתפילת ראש השנה
    25/09/2022 01:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. 13 אחוז לא מאמינים…. באמת זה נוסח כותרת לערב ראש השנה. כבר למדנו בכל מערכת בחירות שזה נבלה וזה טריפה, כל ההבטחות הם הבל וריק. כל יהודי יודע במי צריכים לבחור….