הרבנית מסאדיגורה תובעת 7 מיליון ש”ח מבנה האדמו”ר ועסקנים

לאחר שמיצתה את כל ניסיונות ההידברות להפסקת האלימות והגניבות: הרבנית שרה פרידמן, אשת האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל, הגישה תביעה בסך 7 מיליון שקלים, כנגד האדמו"ר מסדיגורה-ב"ב, וכנגד כ-20 עסקנים מרכזיים בחצר • כתב התביעה מגולל מסכת ההתנכלויות וגירושה מדירתה
יוסף גרינבוים
כ"ז אלול התשפ"ב / 23.09.2022 14:36

דרמה בסיכסוך  בבית סאדיגורה:  הרבנית שרה פרידמן, אשת האדמו”ר מסאדיגור בעל  ה’עטרת ישראל’ זצ”ל, הגישה תביעה חסרת תקדים בסך 7 מיליון שקלים, כנגד האדמו”ר מסדיגורה בני ברק, וכנגד כ-20 עסקנים ופעילים מרכזיים בחסידות.

התביעה מגיעה בעקבות מה שמכונה בכתב התביעה, מסכת של פגיעות והתנכלויות אישיות כנגדה, אשר הובילו לגירושה בכוח מהדירה בה התגוררה עם האדמו”ר זצ”ל ברחוב גוטמכר בבני ברק.

התביעה הוגשה באמצעות עוה”ד רון דרור ואופיר מנצ’ל ממשרד דרור מנצ’ל וינשטיין.

האדמו”ר, בנה  של הרבנית המכהן כמנהיגם הרוחני של חסידי סאדיגורה שמרכזם בבני ברק, הוא בכיר הנתבעים. בכתב התביעה מפורטת מעורבותו, לכאורה.

“למרבה הצער הוא עושה איתם יד אחת ברדיפה הבלתי פוסקת של הרבנית, ולמעשה הוא הגורם והרוח החיה העומד מאחורי הרדיפה, בין במעשה ובין במחדל, שהרי ברור שאלמלא הוא היה רוצה ומכוון אותם לכך, לא היו נוהגים הנתבעים כפי שהם נהגו וממשיכים לנהוג”.

עוד מפורט בכתב התביעה: “יש לציין כי הנתבעים פועלים באופן מאורגן, כך שיש את מי שעומד מלמעלה, האדמו”ר, אך הוא יכול בתנועת יד או בקריצה למנוע או לגרום למי שמגדירים עצמם חסידים לפעול או למנוע מהם לפעול וממילא בלא אישורו אלה לא יעשו דבר. יש את מי שהם ה’דירקטריון’ כביכול, מי שמגדירים עצמם ‘ועד חסידי סדיגורא’ ויועציו של האדמו”ר”.

לטענת התובעת, “ועד זה אינו אישיות משפטית נפרדת וכל חבריו אחראים לפעולותיו ביחד ולחוד, הם אלה שמנחים, מממנים, אחראים לפעולות במעשה ובמחדל. ולמעשה, הם אלה שאף מניעים את הנתבע כבובה על חוט, באופן שיותר משהוא מנהיג אותם הם מנהיגים אותו ומורים לו את מבוקשם ואז נאחזים באישורו, וכפי הנראה זו גם הסיבה שפעלו לקידומו על מנת שיתאפשר להם ‘לשלוט’. ויש גם את ‘אנשי הזרוע’ המבצעים בפועל, לעיתים גם יחד עם אנשי הוועד עצמם, את הפעולות הנושאות אופי מעין פלילי. אך האחריות לכלל הפעולות היא משותפת, מה גם שאיש מן הנתבעים לא התנער מן המעשים החמורים המתוארים להלן שנעשו במשך תקופה ממושכת כנגד התובעת”.

בין הנתבעים על ידי הרבנית  יש בכירים רבים בחסידות בבני ברק.

בכתב התביעה מפורטות ההתנכלויות שעברה הרבנית, לטענתה, לאחר שגילתה דעתה בעניין צוואת בעלה, האדמו”ר זצ”ל.

“לאחר פטירתו של האדמו”ר זצ”ל התגלע סכסוך בחסידות סאדיגורה. התובעת ניסתה לפייס את הרוחות וביקשה בהתאם גם למה שהתובעת יודעת בבירור שהיה רצונו של האדמו”ר ‘עטרת ישראל’, שבנה הבכור יהיה האדמו”ר מסאדיגורה ירושלים ואילו בנה הצעיר יהיה האדמו”ר מסאדיגורה בני ברק, וכן בן נוסף יהיה האדמו”ר מסאדיגורה לונדון, ואף הושגה הסכמה בנושא.

“אלא שבנה הצעיר וקהל תומכיו לא כיבדו זאת, וניסו לכפות דעתם בכוח, ופעלו להשתלט באלימות, באיומים, בכוח הזרוע ובראש ובראשונה על דירתה של התובעת, הרבנית, ולמעשה פעלו לגרשה”.

תיאור השתלשלות האירועים לאחר מכן, מציגים את המחלוקת חסרת המעצורים: “עם הודעת התובעת, כי היא תומכת בבנה הבכור ובהסדר שנעשה, ‘סומנה’ התובעת והחלה לסבול מהתנכלויות בלתי פוסקות. בין היתר, החליפו הנתבעים את מנעולי הדירה; פרצו לדירה תוך שהם זורעים הרס; פרצו לחדר פרטי שבו האדמו”ר זצ”ל והרבנית אחסנו ספרים יקרי ערך מזה שנים רבות, תשמישי קדושה וכלי כסף, גנבו את תכולתו תוך שהם כולאים את הרבנית ומאיימים על חייה.

“שיאם של הדברים עת פרצו הנתבעים לדירה ובנו קירות בטון בתוך הדירה באופן שחסם את כניסתה של הרבנית לדירתה ואת הגישה לחלק בלתי נפרד מהדירה; שברו את מצלמות האבטחה ולמעשה עשו כל אשר ניתן – בלא מורא הדין ואף בלא מורא של “כיבוד אם” – כדי למנוע את כניסת הרבנית לדירתה, תוך שהם תוקפים באלימות קשה (פיזית ומילולית) את תומכי הרבנית ואורחיה, מנפצים שוב ושוב את מצלמות האבטחה.

“כתוצאה ממעשי התוקפנות והאלימות של הנתבעים נאלצה הרבנית לשכור שירותי אבטחה אישיים בעלות ניכרת ולאחר שהיא חשה סכנה ממשית לחייה. הרבנית מצאה עצמה כאשר היא נאלצת לעזוב את הדירה, מבלי לוותר על זכויותיה, תוך כדי שהיא חשופה לאיומים, לפריצות, להעדר גישה לדירתה, לתקיפה של מקורביה ואורחיה, וכאשר המשטרה אינה נותנת מענה.

ממקורבי הרבנית נמסר לחרדים 10: “זו תביעה חריגה ביותר, והיא קשה מאד, אך קשה יותר היה לשתוק. זה מוצא אחרון, בלית ברירה. הרבנית סבלה מאד, היא הותקפה, ביתה נפרץ, רכוש שלה נגנב, כיבו לה את החשמל, ונעלו עליה את דלתות הבית. זה מצב שאף אדם לא מסוגל לשרוד בו. היא פנתה לרבנים, לאדמו”רים שינסו לגשר, היא פנתה למשטרה, אך אף אחד לא היה מסוגל לעזור לה. בית המשפט הוא המוצא האחרון”.

הדפס כתבה

18 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אי אפשר לדון את האדמור הצעיר, אבל יש פה עברה גדולה על אחת מעשרת הדיברות של כיבוד אם, אבל הנקודה היא שפה רואים את הבעיה האמיתית של חסידות סדיגורה, שאין להם שום קיום עצמי וכל מה שיש להם הוא הגדלת חשיבותם בגודל מיעוטם על חשבון אחרים, זוהי תכונה ידועה של קפיטליזם אוגצנטרי
    24/09/2022 23:51
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. זה פשוט בושה שכך בן מתנהג לאמו ורוצה להחשב צדיק, אין שום מצוה להיות אדמו”ר אבל יש מצוה לכבד אמא נקודה

  2. עם כל הכאב, ויש הרבה!!! בעלה כתב צוואה בצלילות, והוא מינה את הקטן לאדמו''ר על כל המשתמע
    25/09/2022 00:31
    צ'למער
  3. עיין בכותרת

  4. הרעבנית הזו חצופה ברמה שלא תיאמן.
    25/09/2022 11:57
    יהודי פשוט עם שכל ישר
  5. הרבנית הזו חצופה ברמה של תתואר. היא מיליונרית (בזכות אבא שלה) הדירה שנבנתה מעל בית המדרש היה רק עבור בעלה האדמו”ר החולה. מהצוואה ברור לגמר שהאדמו”ר מסדיגורא זצ”ל דרש שרק הבן הצעיר יהיה האדמו”ר מסדיגורא. לחצופה הזו זה לא מתאים. רק בגלל המיליונים שהיא מחלקת, רואים את הבכור מככב עם כל מיני רבנים ואדמורי”ם. הפרשה הזאת היא בושה גדולה לחברה החרדית של מעמידה את החצופה במקומה הראוי.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   02/10/2022 14:31

      שום דבר לא מצדיק חוסר כיבוד אם…..

  6. הרעבנית חצופה ברמה שלא תיאמן!
    25/09/2022 12:13
    יהודי פשוט
  7. בושה! בושה! בושה!
    יש לה המון כסף שירשה מאביה.
    חצופה שמרשה לעצמה להתנהג בצורה גועלית,
    מתנהגת נגד רצון בעלה המפורש בצוואה.
    בושה, לאדמורי”ם ששותקים אל מול ההתנהגות הנלוזה.
    מתברר שלכסף ” אין ריח “

  8. הרבנית צודקת א גרויסע יישר כח
    27/09/2022 21:30
    יענקי הג'ינגי
  9. אם בית דין לא יכול לעשות צדק ומשפט יעשו בביץ המשפט הציוני צדק מה שעשו לרבנית זה חילול ד ויש לחזק את הרבנית שתחי’ הבנים רבו על ג’וב ועל גובות שהתביישו מה אבא שלהם הראבע היה אוצר הוא בוודאי היה נותן להם פליק או שנים מכרו את הכבוד של הראבעצן עבור כבוד שהתביישו

  10. שנאת ישראל של האשכנזים
    28/09/2022 01:58
    ימ"ש
  11. רק אשכנזים מעניין אותם רק כסף “המקום” ינחם אתכם

  12. תתפללו עליה שתראה את הדברים הנכונים
    28/09/2022 02:24
    רבקה
  13. בס”ד
    ראשית הדבר היפה בבן הקטן הוא שהוא מאחורי הגב שלה דואג לה וממשיך לכבד אותה והיא רק מבזה אותו והוא וחסידיו שותקים הראיה לזה שברגע שהיא תחליט להגיע לחצר בבני ברק היא תקבל כבוד מלאכים!!!!
    לגבי הדירה שבנו מעל הבית כנסת זה בכלל מלכתחילה לא מיועד למגורים אבל הצליחו להגיע להסכמים שלא כאן המקום לפרט ולתת לרבה לגור שם הדלת שחסמו היא דלת שלא קשורה לבית זה דלת של חדר קבלת קהל.

  14. מה שנעשה נגד הרבנית מכוער. אבל מה שהיא עשתה מכוער לא פחות
    28/09/2022 14:22
    אמא
  15. ויותר מזה,
    אשה שלא מכבדת את צוואתו המאד ברורה של בעלה, מעלה בעיני את השאלה האם היא כיבדה אותו בחייו.
    כאמא לילדים שלא רחוקה מאד ממנה בגיל אני דווקא מבינה את הרצון ליצור שלום בין ילדיה. אבל זה לא נעשה בדרך יפה, זה לא נעשה בדרך של שלום, וזה נעשה באופן ש”ציפצף” על הצוואה. אם כל כוונתה לשלום, הדברים היו צריכים להתנהל אחרת.
    זה עצוב מאיזה כיוון שלא מסתכלים על זה.

  16. הבן הצעיר רשאי להתחשב ברצון אמו האלמנה...
    28/09/2022 15:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  17. הרבי זצ”ל בצוואה המפורסמת נתן לבן מבני ברק סמכות מלאה לשנות ולעשות מה שהוא רוצה. אמו האלמנה צודקת שהיא מצפה ממנו שיתחשב בכבודה ובכבוד אחיו המבוגרים שלא ישארו מבוזים ושפלים בלי כלום.

  18. הבן יכול לקנות את עולמו...
    28/09/2022 15:32
    איש יהודי
  19. על פי הצוואה של אביו הוא יכול לעשות בנכסי סדיגורה ככל אשר יחפוץ. אם יענה לבקשת אמו נמצא הבן מקיים את שניהם. גם מכבד את אמו וגם מקיים את הצוואה.

  20. למה הם עזבו את ת'א ?
    28/09/2022 16:03
    טוביה
  21. מי צריך אותם בבני ברק ? יש להם מוסדות ברח’ עזרא .. מדוע ולמה הי’ צריך לשדוד קרקע מהעירייה ולהעיף משם גן ילדים פעיל רק כי עוד חסידות צריכה להראות את כוחה הדלוח והריקני.

    • איש פשוט   30/09/2022 10:57

      אותם אנשי מחרחרי ריב מסדיגורה ב”ב
      יאמר זאת כל אדם אשר מכיר את אותם אנשים ולא יהיה אדם שיחלוק גם אם הוא משתייך לב”ב
      שאין הם פועלים “לשם שמיים” אך ורק לאינטרסים האישיים שלהם
      וכל האמצעים מקדשים את מטרתם ואת האינטרס שלהם
      בושה בושה בושה!!

  22. עושק האלמנה
    30/09/2022 00:55
    רבינוביץ פנחס
  23. כל מי שעושק אלמנה ויתום צריך לדעת כי הוא מכניס לסכנת חיים אותו ואת כל משפחתו הקב”ה הוא דיין האלמנות ואבי ניתומים דמעות האלמנה מגיע עד כסא הכבוד מעולם לא היתה תקופה אומללה כזאת בחסידות ריזין(היתה מחלוקת עם סנדז) כל אדמורי בית ריזין מראש השושלת רבי שלום מפרוביטש חיו בשלום עד פטירתו של ארבי האחרון 6 ילדים היו לרבי ישראל מריזין וכלם חיו באהבה ורעות וככה גם הנחילו לביניהם אחריהם ולנכדיהם ולניניהם היה אדמור מסדיגורה ואדמור מפשימישל ובויאן אחד ובויאן שתים כנ”ל צורטקוב וכנ”בוהוש ידוע מה שנכתב בעשר קדושות בשם האדמור מקומרנא מה שהיה עם הבש”ט שפעם ראו אותו ביער מטיח ראשו בעיצים וצועק ובוכה שאלו התלמידים פה קדוש למה? ואמר להם שהוא רואה שבזמן שהמשיח צריך לבוא יהיו אדמורים כחול אשר על שפת הים והם יתחלקו לשני סוגים חלק אחד יהיו צדיקים אמיתיים וחלק השני יהי מחלק פורה ראש ולענה כמצותת בפרשת ניצבים כמשמעותו והחסידים יצטרחו לדעת ולהכיר מי הוא מה ושם נאמר בלשון כדלקמן שההאמורים הללו שהם גורמים פרוד לבבות ושנאת חינם ואינו מלמד הסרים למישמעתו מידות טובות וישרות ובפרט חלילה לדבר סרה נגדאיזה צדיק או גדול הדור והם מלמדים את חסידיהם להיפך לעשות חוכא וטוללה מכל מי שלא נוסע לרבי שלו וזה גורם פרוד ושנאת חינם ואריכות הגלות ולכן תדקדק מאד מענין הנסיעהאם הרבי הוא משורש בני ישראל הרחמנים או משרש פורה ראש ולענה ואל תאשים אותי שדברתי עד כה מה שאין דרכי כי כך ניצתוותי בחלות הלילה כדברים האלה שמע האדמור מקומנה רבי יצחק אייזיק מקומרנאמחמיו שהיה תלמידו המובהק של רבי מיכל מזלאטשוב

  24. הרבנית עשירה מאוד עם עשרות [או מאות] מיליוני ש"ח
    30/09/2022 02:22
    יוסי
  25. היא ביתו של משה חיים פלדמן מלונדון.

  26. הייתה צוואה ,תכבדי
    01/10/2022 23:14
    יעקב
  27. מה יהיה השם ישמור
    אם האדומר שיאריך ימים יפסוק הלכה
    גם אז היא תערער?????

  28. אפשר לכבד גם את האב וגם את האם
    03/10/2022 09:38
    אדם טוב
  29. צודקים המגיבים שגם אם הצוואה אמיתית, הרי יש פה שטר ושוברו בצידו. בצוואה הבן מוסמך לנהל את החסידות ונכסי החסידות בלי להיות כפוף לגבאים ועסקנים. ואין ספק שזכותו וגם חובתו של הבן הנבחר שלא לגרום צער כה גדול לאמו ולשמוע בקולה.

  30. העיקר אדמור
    06/10/2022 15:00
    אטילה
  31. מה אם כיבוד אם???????
    אותו אנשים מעריצים????
    ככה לזרוק אם אלמנה מביתה שלה??????????