נתניהו לרב אדלשטיין: ‘כהנא פגע בתורה’ • גנץ: ‘ביבי, תפסיק לסכסך’

הפגישה בין השניים נמשכה כ-20 דקות • נתניהו ביקש להגיע אל הבית ברחוב ראב"ד בבני ברק, מאחר שלדעתו חשוב הקשר הבלתי אמצעי עם מרן נתניהו: "כל השנים שמרתי על עולם התורה, ואז בא מתן כהנא וביקש לפגוע בסטטוס קוו ובתורה" • גנץ: הסית נגד נבחרי הציבור שלי
יוסף גרינבוים
כ"ז אלול התשפ"ב / 23.09.2022 16:46

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיע היום (שישי) לביקור בבית המנהיג הרוחני של ‘דגל’, מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין ברחוב ראב”ד בבני ברק.

הפגישה בין השניים נמשכה כ-20 דקות.

נתניהו וצוות לשכתו עשו מאמצים לקבוע את המפגש, שכן יו”ר הליכוד חושש מהמגעים השקטים שמקיימים נציגים חרדים עם גורמים שונים במפלגות מ’גוש לפיד’.

היו מי שטענו באוזניו כי פגישה כזו רק תזיק לו מול הציבור החילוני, אך נתניהו התעקש לקיים אותה, מאחר שלדעתו חשוב הקשר הבלתי אמצעי עם מרן ראש הישיבה.

באופן רשמי הפגישה נועדה כדי שנתניהו יתברך בברכת שנה טובה לרגל ראש השנה, אך המטרה העיקרית היא לבלום את האפשרות של חיבור פוליטי עתידי גנץ.

עם בואו של נתניהו לפגישה, צעקה קבוצת בחורים המזוהה עם הפלג הירושלמי לעברו קריאות “בוז” ו”אפיקורס” ופצחו בשירת “וכל קרני רשעים אגדע”. גורמים שנכחו במקום טוענים כי גם צעירים המשתייכים ל’דגל’ הצטרפו לקריאות. “המאמרים ב’יתד’ אחרי קריאות ההערצה לנתניהו בשמחת השבע ברכות של גפני, עשו את שלהם”, אומר איש ‘דגל שנכח במקום.

לפי דיווח בוואלה, במהלך הפגישה, אמר ח”כ משה גפני: ״שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ביטלה את לימודי התנ״ך בבתי ספר חילונים״.

הגרי”ג הגיב בתמיהה ונתניהו השיב: ״אנחנו נחזיר את המצב לקדמותו״.

בשלב אחר של השיחה אמר נתניהו: ״כל השנים שמרתי על עולם התורה ואז בא מתן כהנא וביקש לפגוע בסטטוס קוו ובתורה״. נתניהו הוסיף: “מאד שמח שהסיעות ביהדות התורה רצים יחד”.

מרן ראש הישיבה המליץ לנתניהו ללמוד גמרא, ונתניהו סיפר כי במשך שנים הייתה לו חברותא ללימוד גנרא. הוא סיפר על בנו אבנר, עמו הוא לומד מידי שבוע את פרשת השבוע: ״אצלנו זה לא בשביל לקושש קולות בבחירות, זה מושרש״.

שר הביטחון בני גנץ הגיב על הפגישה: “רגע לפני ראש השנה, במקום לאחד ולקרב בין חלקי העם, נתניהו בוחר ללכת לרב אדלשטיין ולהסית נגד נבחרי הציבור של המחנה הממלכתי. כשהייתי השבוע אצל הרב אלבז, רק על אחדות בעם דיברתי. ביבי, תפסיק לסכסך, לפלג, לשסות את העם אחד בשני. ב-1.11.22 נעשה לזה סוף ובע”ה נקים ממשלה יציבה – בלעדיך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה הפרצוך שלך
    23/09/2022 16:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תגיד לי מי חברך ואומר לך. מי אתה.