“הזיה? לא בטוח”: עמית סגל: זה הפתרון הטוב לנתניהו ואיילת שקד

הפרשן הפוליטי הבכיר לא פוסל את האפשרות שתהיה סולחה בין השרה איילת שקד לבין בנימין נתניהו ורעייתו שרה • "שקד תקרא להצביע לליכוד. אחריה ידבר ראש הממשלה לשעבר. היו בינינו משקעים, יאמר, אבל אני מברך אותך ומבקש ממך להצטרף לליכוד"
חרדים 10
כ"ז אלול התשפ"ב / 23.09.2022 12:39

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12 , מתייחס היום (שישי), בטורו השבועי בעיתון ‘ידיעות אחרונות’, למצבה העגום של מפלגת הבית היהודי ומציע לא לפסול את האפשרות שתהיה סולחה בין השרה איילת שקד לבין בנימין נתניהו ורעייתו שרה – סולחה שעשויה לסייע לשני הצדדים.

סגל כתב: “ערב סתווי אחד, בשלהי אוקטובר, זה עוד עשוי לקרות – העיתונאים ייקראו בבהילות לכפר המכביה, המקום שבו מפלגות באות לעולם והולכות ממנו. איילת שקד תעמוד לצד בנימין נתניהו, ותודיע על פרישתה מהמרוץ לכנסת, מתוך אחריות לגורל המחנה הלאומי.

“היא תקרא להצביע לליכוד. אחריה ידבר ראש הממשלה לשעבר. היו בינינו משקעים, יאמר, אבל אני מברך אותך ומבקש ממך להצטרף לליכוד”.

“הזיה? לא בטוח”, הוסיף סגל. “גם אחרי הנס שאירע לו בשבוע שעבר בוועדת הבחירות המרכזית, הליכוד עדיין לא הבטיח את המנדט ה־61. ביקום מקביל, שבו שקד מפרקת את הממשלה לפני חודשיים, או חוזרת לבית היהודי בלי ההרפתקה הכושלת עם הנדל, היא יכולה הייתה לעבור את אחוז החסימה. העניין הוא שבקשת הסליחה שלה מתאימה לחודש אלול, לא לחודש וחצי לפני הבחירות. זה חודש הרחמים והסליחות, אבל בפוליטיקה אין סליחה ואין רחמים.

“העניין הוא שגם פרישה שלה לא מבטיחה לנתניהו את הניצחון. מצביעיה, רובם צרובי טראומת 1992, לא מתים על בזבוז קולות. אבל עוד פחות מזה הם אוהבים את הליכוד ואת העומד בראשו. יחסו לשקד הוא בעיניהם תזכורת למה אינם רוצים להצביע מחל. אם יימשך הדשדוש בסקרים – זו מתחת לאחוז החסימה וזה מתחת ל־61 – סולחה היסטורית בין הנתניהו’ז ושקד עשויה להיות הפתרון הטוב עבור שני הצדדים”.

סגל מוסיף, כי “הצהרתה של שרת הפנים על חזרה למחנה הימין מחזקת את האפשרות שתיתפס אחרי הבחירות כמי שביזבזה תחת אחוז החסימה את המנדט המכריע. רק שלפי שעה, איש לא הושיט לה גלגל הצלה.

“אחרי הפרידה מבנט, הגירושים מהנדל והחזרה לימין, בקשת הסליחה הייתה אולי הכלי המשמעותי האחרון בתקווה לעבור. נתניהו יכול לפתוח לה שערי תשובה אצל הליכודניקים, היא יכולה לפתוח לו את הדלת לניצחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות