דמוקרטיה? ימ”ר ש”י דורש מצלמים: תנו מיד צילומים של שתי חתונות

שוטרי ימ"ר ש"י פנו לשני צלמי אירועים ודרשו מהם להעביר אליהם את צילומי שתי חתונות של מתיישבים ביו"ש  - וב'חוננו' יוצאים למאבק • עו"ד מנשה יאדו: "פגיעה בחירות של המשפחה"
חיים טוויל
כ"ז אלול התשפ"ב / 23.09.2022 11:34

המשטרה דורשת משני צלמי אירועים לקבל מהם תמונות שצילמו בעת שתי חתונות שונות של מתיישבים ביו”ש. במכתב ששלח עו”ד מנשה יאדו, אשר מייצג את הצלמים מטעם חוננו, הוא טוען כי אין שום הצדקה לפגוע בפרטיותם של הצלמים והמשפחות.

מדובר בשני צלמי אירועים שצילמו באחרונה שתי חתונות שונות במקומות שונים.

השבוע, קיבלו שני הצלמים שיחות מימ”ר ש”י במשטרה בהן נדרשו להעביר אליהם את צילומי החתונות.

במכתב למפקד ימ”ר ש”י וליועמ”ש פשיעה לאומנית יהודית כתב עו”ד יאדו כי מדובר בצלמים מקצועיים, שומרי חוק, שאין בכוונתם להפר הוראה שנתנה כדין על ידי משטרת ישראל. עם זאת, אין בכוונתם לעשות דבר כל עוד הפנייה נעשית שלא כדרך החוק וללא צו בית משפט.

עוד צוין במכתב, כי התמונות אינם רכושם של הצלמים אלא של בעלי השמחה ששכרו את שירותיהם. כמו כן חשיפת הצילומים עלולה להוביל לפגיעה בפרטיותם של המצולמים באירוע, ולכן אין בכוונתם של הצלמים להסכים למסור דבר שלא שייך להם ועלולה לפגוע באנשים שלא קשורים.

כמו כן, כותב עו”ד יאדו, כי אין להיכנס לפרטיותם של אנשים, גם אם יש צו בית משפט, אך ללא תאום מראש. לדבריו, הצלמים כבר מודעים לרצון של הימ”ר לקבל את החומרים, ובכוונתם לשתף פעולה במידה ויהיה צו, ולכן אין צורך להיכנס לביתם ללא אישור ותיאום.

בסיום המכתב מבהיר עו”ד יאדו, כי שני הצלמים שומרים לעצמם על הזכות לפרטיותם ולפעול ככל שהחוק מתיר להם על מנת להימנע ממסירת התמונות אותם הם צילמו. כמו כן, הם מבקשים שמכתב זה יוצמד לכל בקשה מבית משפט לקבלת צווים, על מנת שיובהר לשופטים הדרכים שבהם ניסו במשטרה להשיג את החומרים שלא כחוק.

זאת בנוסף לעובדה שמדובר בשני אזרחים שומרי חוק ולכן הוא מבקש לפעול בעניינם כראוי ולא לפגוע בצורה בלתי מוצדקת בזכויות שלהם.

עו”ד מנשה יאדו: “מדובר בחדירה בוטה וכעורה לפרטיות של המשפחה ולחירות של המשפחה לתעד אירוע בלא לחשוש כי המשטרה תנסה לנצל את התיעוד כדי לתפור בזוטי דברים של בני הזוג. מיום ליום אני נדהם מאוזלת היד של המשטרה נגד הפשיעה הערבית הפושה והמתעצמת, ומצד שני מהאגרסיביות השיטורית משוללת הפרופורציה הרגישות וההצדקה ביחס ליהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם היו
    23/09/2022 16:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מבקשים רק מ50 אחוז מהחתונות הערביות את התמונות היה יורד באופן דרסתי כמות הנשק במגזר…