“יריתי, נפלתי – ויריתי עוד”: הלוחם שחיסל את המחבל משחזר

ד', לוחם מג"ב ותיק שנטרל את המחבל בצומת שילת סיפר על הפיגוע בו נפצעו 8: "המחבל פתח את דלת הרכב וניסה לדקור את אשתי" • "יריתי כמה כדורים לכיוון שלו. הלכתי אחורה כדי לשמור מרחק והוא המשיך לרוץ. נפלתי, ואז כשהוא כבר היה כמעט עליי, יריתי בו עוד כמה כדורים"
חיים טוויל
כ"ז אלול התשפ"ב / 22.09.2022 23:55

רס”ב ד’, לוחם מג”ב ותיק, סיפר הערב (חמישי) למפכ”ל המשטרה קובי שבתאי שהגיע לזירת הפיגוע בצומת הכניסה המערבית למודיעין, על הרגעים בהם פתח המחבל את דלת רכבו בניסיון לפגוע בו ובאשתו עם סכין שהייתה בידו, וגולל את השתלשלות האירוע שבסיומו ירד מהרכב, חתר למגע וביצע ירי לעבר המחבל וחיסל אותו.

“נתתי גז כדי לברוח ממנו, ואחרי 30-20 מטר עצרתי וירדתי מהר מהרכב”, שיחזר הלוחם שהיה בחופשה ולבש בגדים אזרחיים. “הלכתי לכיוון שלו, לא שלפתי את הנשק עדיין. ראיתי שהוא רץ לכיוון שלי במהירות, וכשהיה כמה מטרים ממני יריתי כמה כדורים לכיוון שלו. ראיתי שהוא ממשיך, הלכתי אחורה כדי לשמור מרחק ממנו והוא המשיך לרוץ. נפלתי, ואז כשהוא כבר היה כמעט עליי, יריתי בו עוד כמה כדורים”.

המפכ”ל אמר לו: “כל הכבוד, הגבת כמו שצריך. הצלת את החיים של בת הזוג שלך ואני לא יודע עוד כמה אנשים ניצלו פה בזכותך. יישר כוח”.

מפקד מג”ב ניצב אמיר כהן שוחח גם הוא עם הלוחם: “פעלת בנחישות ומקצועיות וחתרת למגע תוך סיכון ואיום ממשי לחיים שלך, חיי בת זוגתך ואזרחים נוספים. גילית אחריות רבה גם בחופשה חתרת למגע ונטרלת את המחבל. זה משקף באופן ברור את הפעילות סביב השעון של לוחמי משמר הגבול ושוטרי משטרת ישראל 24/7 לאורך כל ימות השנה”.

המחבל שביצע את הפיגוע וחוסל הוא ערבי בן 22 ממזרח ירושלים, בעל עבר של פח”ע עממי. הוא היה חמוש בגז מדמיע, פתח דלתות של רכבים וניסה לדקור אזרחים. 8 נפצעו באורח קל, רובם כתוצאה מהגז המדמיע שריסס.

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הגיע גם הוא לזירת הפיגוע ושיבח את השוטר שנטרל את המחבל – ובכך מנע פגיעה קשה ורבה יותר. “המחבל ניסה לדקור כמה אזרחים שנסעו על הציר, הגיעו לצומת ועצרו. הוא ניסה לפתוח כמה כלי רכב, והחזיק בידו סכין וגז מדמיע. לאחר מכן הוא ריסס גז מדמיע וניסה לדקור כמה אזרחים”.

ניצב ביטון הוסיף: “פעולתו של השוטר, שנהג בקור רוח, מנעה נפגעים רבים בנפש בלילה הזה. אני רוצה לברך אותו”.

ניצב ביטון ציין: “מפכ”ל המשטרה התראיין היום והודיע לכם שאנחנו נמצאים בימים הקרובים בכוננות עליונה. אלפי שוטרים פרוסים ברחובות, בשווקים, בקניונים ובמרכזי הבילוי על מנת לתת מענה ותגובה לכל אירוע פח”ע שמתפתח.

“תראו מה קורה בתקופה האחרונה – זיהינו כמה פיגועים באיו”ש וכמה ניסיונות פיגוע פה – כולל סיכול של פיגוע בתל אביב ופיגוע שבו נרצחה אישה בת 85 בחולון. אנחנו מזהים את המגמה לקראת ערב החג. לפיכך, אנחנו מוכנים, פרוסים, וניתן את המענה הדרוש”.

צילום: Jamal Awad/Flash90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות