סקר ערוץ 14: גוש נתניהו מתייצב עם 62, מרב מיכאלי על סף החסימה

מפלגת העבודה יורדת ל-4 מנדטים בלבד - וארבע מפלגות מגוש השמאל נמצאות ליד הקו האדום • החרדים עם 16 מנדטים • גם אחרי ההתנצלות: איילת שקד מקבלת 2.3% בלבד • רוב הציבור מאמין שאין זה ראוי שראש ממשלת מעבר יקדם יוזמות מדיניות של השמאל •
חרדים 10
כ"ז אלול התשפ"ב / 22.09.2022 22:15

39 יום לבחירות: מסקר חדש של מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ שפורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה, כי גוש נתניהו מתייצב פעם נוספת על 62 מנדטים, בעוד גוש לפיד-אחמד טיבי עם 58.

על פי תוצאות הסקר, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו היא המפלגה הגדולה ומתייצבת על 34 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד מתחזקת במנדט ועולה ל-23 מנדטים. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ שומרת על כוחה עם 13 מנדטים.

הציונות הדתית ועוצמה יהודית בראשות בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר נשארת עם 12 מנדטים. ש”ס בראשות אריה דרעי עם 9 מנדטים, ויהדות התורה עם 7. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 6 מנדטים.

העבודה של מרב מיכאלי יורדת במנדט ל-4 מנדטים, כך גם מרצ, חד”ש תע”ל, ורע”מ- מקבלות 4 כל אחת.

מי שלא עוברת את אחוז החסימה פעם נוספת, גם אחרי ההתנצלות, היא איילת שקד, שמקבלת 2.3% בלבד מסך הקולות. בל”ד שפרשה מהרשימה המשותפת מקבלת 1.4% בלבד.

בתשובה לשאלה “האם ראוי שראש ממשלת מעבר יקדם יוזמות מדיניות?” זאת בעקבות הסערה על נאומו של לפיד בעצרת האו”ם –  ענו 51% מקרב המשיבים כי הדבר “לא ראוי”. 45% השיבו כי הדבר “ראוי”, ואילו 4% השיבו כי אין להם עמדה בדבר.

המשיבים בסקר נשאלו מי הוא המועמד המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה – בנימין נתניהו קיבל 50% לעומת 35% בלבד של יאיר לפיד. 11% השיבו כי דווקא שר הביטחון בני גנץ הוא המתאים ביותר לתפקיד ו-4% נוספים לא השיבו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות