הרוגים במהומות באירן: בתי כנסת בטהרן נסגרו בשל “המצב המסוכן”

המהומות בעקבות מותה של צעירה בידי 'משטרת הצניעות' משום שעטתה חיג'אב ב"אופן מרושל" התפשטו לעשרות ערים • ראש הקהילה היהודית בטהרן קרא באופן חסר תקדים שלא להגיע לבתי הכנסת, דווקא ערב חגי תשרי
חרדים 10
כ"ו אלול התשפ"ב / 22.09.2022 19:31

המחאה העממית הנרחבת נגד המשטר האיראני,  ממשיכה להסעיר את הרפובליקה האסלאמית – כחלק מהמחאה על הריגתה של מחסה אמיני, צעירה בת 22 שנעצרה על ידי ‘משטרת הצניעות’ משום שעטתה חיג’אב ב”אופן מרושל”.

על פי החשד, היא הוכתה למוות בזמן מעצרה.

‘ארגון הזכויות של איראן’, ארגון אירופאי, טען היום (חמישי) כי מאז פרוץ המהומות, שנמשכות כבר כמעט שבוע ומתרחשות בעשרות ערים באיראן, נהרגו 31 אזרחים. מנגד, הטלוויזיה הממלכתית של איראן דיווחה על 17 הרוגים. על פי הדיווחים, לפחות שלושה שוטרים נדקרו או נורו למוות במספר מוקדים במהלך “עימותים עם מפגינים”.

בתיעודים וסרטונים רבים שמופצים נראים מפגינים רבים תוקפים שוטרים, ניידות משטרה ואף מעלים אותן באש.

בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות תועדו נשים המורידות את כיסויי הראש ומשליכות אותם למדורות מאולתרות, בעוד שאחרות גזרו את שיערן בצעד סמלי.

אירועי המחאה הנרחבים משפיעים גם על אנשי הקהילה היהודית בבירה.

ראש הקהילה היהודית בטהראן, המאיון סאמהיה, פרסם היום – כמה ימים לפני ערב ראש השנה  – הודעה חסרת תקדים לבני הקהילה בעיר, ובה הודיע על סגירת בתי הכנסת וקריאה ליהודים שלא להגיע אליהם החל מהשעה 17:00 בכל ערב.

בהודעה נטען, כי יש להימנע מהגעה לבתי הכנסה בשל “המצב המסוכן”, שכן שעות הערב הפכו לשעות העיקריות של אירועי המחאה.

המהומות החלו בעיקר במחוז מוצאה כורדיסטן, אולם מאז הלכו התרחבו לעוד עשרות ערים, והגיעו גם לבירה טהראן. בתוך כך,  מפגינים שרפו גם את תמונת המנהיג העליון עלי חמינאי, בנוסף לשריפת הדגל, תוך קריאת סיסמאות נגד המשטר.

סוכנות הידיעות מהאר דיווחה, כי לראשונה הופעלו כוחות יחידת הנשים מיוחדת לדיכוי מפגינים בהפגנות. כמו כן, אתמול הושבתה הרשת הסלולרית במדינה כמעט לגמרי, והאפליקציות וואטסאפ ואינסטגרם הושבתו גם כן, ומשתמשים לא הצליחו להיכנס אליהן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות