למה ה’בימבה של ביבי’ לא באה להרים ‘מצביעי כורסה’ בבני ברק?

הייתי מצפה לתחנונים מצד משה גפני: 'ביבי, בוא עם קשית, תשתה אותם, העיקר שנציל את הגוש'. הייתי חולמת על תחינה של דרעי: 'נתניהו בוא, העיקר שהכוס תתמלא' • אבל בעולם הפוליטי שלנו, אם זה לא קורה, החשד המקנן. יכול להיות, שמישהו מתכנן יריקה ביום שאחרי? • שרי רוט
שרי רוט
כ"ו אלול התשפ"ב / 22.09.2022 16:12

‘נתניהו, בבקשה בוא לפרדס כץ, מצאנו שם מאות קולות של ‘מצביעי כורסה”, התחנן דרעי.

‘מצביעי כורסה’ הם מי שמכונים בשפה הפנימית בליכוד ‘מצביעי זהב’. אלה אותם אנשים, שהתעצלו בסיבוב הרביעי לטרוח ולהצביע. או כי נמאס להם מסבבי הבחירות או כי סברו ש’יהיה בסדר’, ונתניהו ימשיך בכל מקרה בתפקיד ראש ממשלה.

את המצביעים הללו, יודעים בליכוד, חייבים הפעם להוציא אל הקלפי, אחרת אין 61 לגוש.

מאחר ובין ‘מצביעי כורסה’ יש גם חרדים רבים, סברו מנהלי הקמפיין כי אולי נתניהו, מי שיודע למגנט קהל (דרעי ידע פעם, אבל הקסם פג), יצליח לצלוח את המשימה.

טוב, זה לא באמת קרה, דרעי לא התחנן. מה כן קרה? לא ברור. הודעה רשמית של נציג הליכוד בבני ברק בישרה כי ביום חמישי בערב יגיע נתניהו עם האוטובוס והזכוכית לעצרת בחירות בעיר. מכאן, הדעות חלוקות בדבר מה שקרה (או לא קרה).

יש הטוענים כי תוכננה עצרת, המפלגות החרדיות הפעילו לחץ (יש המאשימים את גפני, אחרים חושדים בדרעי) – והאירוע בוטל. בסביבת נתניהו מתעקשים: אין סיפור, לא תוכננה הגעה לבני ברק, הלו”ז צפוף, לא נספיק להגיע לכל שכונה בארץ.

אבל עזבו אתכם מהעצרת שבוטלה (או אפילו לא נולדה). במצב כה גורלי – בעיני הימין – לא היה חכם להסתייע במי שיוכל להוציא מצביעים אל הקלפי?

הייתי מצפה ממפלגת יהדות התורה לפלח את השכונות בהן מצביעי המפלגה לא יצאו אל הקלפי, תהא הסיבה אשר תהיה (כועסים כי לא קיבלו את הילדה לבית הספר; נוער נושר שלא חייכו אליו בחום) – ולהתחנן על נפשם כדי ש’הבימבה של ביבי’, כפי שיש המכנים את האוטובוס הממוזג, תגיע להלהיב את הנעלבים.

הייתי מצפה לתחנונים מצד משה גפני: ‘ביבי, בוא עם קשית, תשתה אותם, העיקר שנציל את הגוש’. הייתי חולמת על תחינה של דרעי: ‘נתניהו בוא, שתה, העיקר שהכוס תתמלא’.

אבל בעולם הפוליטי שלנו, אם זה לא קורה, החשד המקנן. אולי, רק אולי, המפלגות החרדיות לא מפרגנות לו את קולות הללו, מוכנות ליטול סיכון ולנסות בעצמם למרות שקשה להאמין שיצליחו, רק כדי שבבוא היום, אם וכאשר, הם ירכשו חליפה לבנה של יום כיפור ויגידו יפה:  ‘סליחה נתניהו, לא מתכוונים לפגוע בך, אבל תבין, הצד השני משלם לנו יותר’.

כשהחרדים אומרים (אם אמרו) ‘לא תודה, מסתדרים לבד’, אני במקום נתניהו הייתי מפעילה את הנורות האדומות. בטח כאשר בני גנץ משתטח על קברי אדמו”רים ומגיע ל’סליחות’ בישיבה של ש”ס, ובלשכה של אחד מבכירי גוש השינוי יושב יועץ שאביו מוברג היטב בחסידות קובעת, בעוד אח נחשב ומשפיע מאד בש”ס נפגש לא מזמן עם בכיר ב’יש עתיד’.

יתכן שאלו הן לא רק טיפות גשם תמימות? יכול להיות, שמישהו מתכנן יריקה ביום שאחרי?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבת הבכורה של בנימין נתניהו (מיליקובסקי), נועה, הינה שומרת מצוות, טהרה ונידה.
    22/09/2022 17:44
    טהרה
  1. הבת הבכורה של בנימין נתניהו (מיליקובסקי), נועה, הינה שומרת מצוות, טהרה ונידה.