“החליטו לשחררו”: הביטחון הכללי של לבנון על מעצר תלמיד הישיבה האמריקני

מנגנון הביטחון הכללי של לבנון אישר כי עצר ב-12 בספטמבר את הצעיר האמריקני שלמד קודם לכן בישיבה בירושלים • "ביצעו בדיקה מקיפה, בפיקוח הרשויות השופטות הרלוונטיות - שהחליטו לשחררו אחרי שהתברר שאין סיבה משפטית או ביטחונית שמצריכה השארתו במעצר"
חרדים 10
כ"ו אלול התשפ"ב / 22.09.2022 11:17

מנגנון הביטחון הכללי של לבנון התייחס אתמול (רביעי) לראשונה בצורה רשמית למעצרו בשבוע שעבר של תלמיד הישיבה האמריקני בביירות.

ההודעה הגיעה בעקבות פרסום בתקשורת המקומית, בו נמתחה ביקורת על שחרורו של האזרח האמריקני – בלחץ ארה”ב.

המעצר נחשף לראשונה על ידי רועי קייס ב’כאן חדשות’ השבוע.

תלמיד הישיבה נעצר לאחר שהתגלה כי שהה לאחרונה בישראל, בה למד בישיבה גדולה בירושלים. הצעיר, בשנות ה-20 לחייו, הגיע ללבנון דרך קפריסין ונראה כי רצה לטייל ולהמשיך מלבנון לחבל הכורדי בצפון עיראק.

גורמים המעורים בפרטים סיפרו, כי אחרי שנחת בלבנון והגיע למלון שלו, כוחות הביטחון עצרו אותו כיוון שבצ’ק-אין התברר שביצע את ההזמנה מישראל. בדרכון שלו הייתה חותמת ישראלית וזה סיבך את המצב עוד יותר.

השלטונות בלבנון, כך נראה, עצרו אותו בחשד שהוא מרגל או משתף פעולה עם ישראל.

בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר של מנגנון הביטחון הכללי הובהר, כי מדובר באזרח אמריקני שנכנס ללבנון ב-12 בספטמבר. הוא נעצר ונחקר אחרי שמנהלת המודיעין דיווחה שמדובר באדם הנושא אזרחות ישראלית.

בחקירתו התברר שאין לו אזרחות ישראלית ושהוא שוהה בישראל על בסיס “אשרת סטודנט”.

וידאו: כאן חדשות

לפי הדיווח, מנגנוני הביטחון ביצעו בדיקה מקיפה, בפיקוח הרשויות השופטות הרלוונטיות – שהחליטו לשחררו אחרי שהתברר שאין סיבה משפטית או ביטחונית שמצריכה את השארתו במעצר.

בהודעה יצא מנגנון הביטחון הכללי נגד הפרסום ב’אל-אח’באר’ שניסה, לטענתו, לפגוע ולהמעיט בתפקיד שממלא מנגנון הביטחון הכללי בשמירה על הביטחון הלאומי, אל מול הניסיונות של ישראל לחדור לזירה הלבנונית.

בהודעה גם הייתה התייחסות עקיפה להתערבות האמריקנית שהובילה לשחרורו של תלמיד הישיבה, ונאמר כי מנגנון הביטחון הכללי בלבנון לא מקבל הנחיות מאף אחד לא בתוך לבנון ולא מחוצה לה, כפי שנרמז באל-אח’באר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות