דרישה: עצרו המחבל שתקף יהודי בבקוק זכוכית בפניו בירושלים

'חוננו' פנה למשטרה בבקשה להותיר במעצר עד תום הליכים ולהעמיד לדין מחבל שתקף יהודי וניפץ בקבוק זכוכית על ראשו - וכן לעצור את שער השותפים בתקיפה ב'שער הכותנה' בעיר העתיקה בתחילת השבוע • "טרור מזעזע, הטחת בקבוק זכוכית בראשו של אדם - פעולה מסכנת חיים"
חייים טוויל
כ"ו אלול התשפ"ב / 22.09.2022 10:19

ארגון ‘חוננו’ פנה למשטרה בבקשה לחקור תקיפה של צעיר יהודי שאירעה בתחילת השבוע בשער הכותנה בעיר העתיקה בירושלים, בעת שהתפלל במקום הסמוך להר הבית.

כתוצאה מהתקיפה נפערו בפניו של הצעיר היהודי חתכים עמוקים ביותר, באזור העין, הלסת, והאוזן. הוא החל לדמם באופן קשה ואיבד דם רב אשר ניגר על בגדיו. היהודי הזעיק את כוחות ההצלה אשר פינו אותו לבית החולים שערי צדק, שם אושפז ונזקק ליותר מ-20 תפרים בפניו.

התקיפה ארעה כאשר הנפגע הלך כמנהגו לסבב תפילה סביב שערי הר הבית. כאשר הגיע ל’שער הטהרה’ והתפלל במקום, התקרב אליו ערבי והחל לקלל אותו ולדחוף אותו.

בתוך כך, ערבים נוספים אשר שהו על גג בית סמוך, מילאו דלי מים ושפכו אותו על הנפגע.

הנפגע, שחש איום הולך וגובר, התקשר למשטרה ודיווח על המתרחש. מיד לאחר מכן הערבים החלו לדחוף את הנפגע החוצה מן המקום, כאשר בינתיים התוקף הראשון הגיע עם בקבוק זכוכית וזרק בעוצמה את בקבוק הזכוכית ישירות על פניו של הנפגע וניפץ אותו על פרצופו. כתוצאה מכך נפצע היהודי ונזקק לעשרות תפרים בפניו.

כאשר הגיע הנפגע להגיש תלונה על התקיפה בתחנת המשטרה, קרוביו של החשוד בתקיפה המתינו לו מחוץ לתחנת המשטרה והחלו לאיים עליו ולקלל אותו.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו, המלווה את הנפגע, פנה במכתב למשטרה ודרש לפתוח בחקירת האירוע ולחקור אותו כפיגוע טרור.

במכתבו כתב עו”ד בלייכר: “מדובר בפיגוע טרור מזעזע, הטחת בקבוק זכוכית בראשו של אדם הינה פעולה מסכנת חיים אשר הייתה חלילה יכולה להסתיים בצורה טראגית . אבקש לוודא כי העצור יישאר במעצר עד תום ההליכים כנגדו, וכי יוגש נגדו כתב אישום חמור בגין מעשה טרור של ניסיון לרצח או למצער מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה.

“שנית אבקש לאתר את שאר המשתתפים בתקיפה ולהעמידם לדין על התקיפות שביצעו, ועל שותפותם בצוותא למעשהו של התוקף שנעצר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות