חתן אות הנשיא, יוסי ערבליך: “הם סמל למיומנות ומנגנון יעיל”

יועצי הרפואה של 'למענכם' - היו''ר חתן 'אות הנשיא' יוסי ערבליך, נשיא הארגון פרופ' יוסף פרס וסגנו ד''ר גדי נוימן, הגיעו לביקור מיוחד במטה השליטה והבקרה הארצי של מד"א
חרדים 10
כ"ו אלול התשפ"ב / 22.09.2022 01:43

במטה השליטה והבקרה הארצי של מגן דוד אדום, ארחו היום (רביעי) אלי בין, מנכ”ל מד”א, וסמנכ”ל המבצעים גיל מושקוביץ, את יועצי הרפואה של ‘למענכם’ – היו”ר חתן ‘אות הנשיא’ יוסי ערבליך, נשיא הארגון פרופ’ יוסף פרס וסגנו ד”ר גדי נוימן, לביקור מיוחד – במהלכו פרסו בפניהם את המגוון הרחב של הפעילות הענפה, והמענה הכולל שמד”א מעניק לכלל האזרחים במשך 365 יום בשנה 24/7 כבר מעל 90 שנה, לצד הפעילות הייחודית במהלך ההתמודדות עם נגיף הקורונה.

בפתח הביקור במוקד הממוגן מפני טילים ורעידות אדמה – הוצג בפניהם מודל ‘שרשרת ההישרדות’ שפותח במד”א המנהל תהליך פינוי של מקרים דחופים, החל מקריאת האזרח דרך הפינוי ועד להגעתו לביה”ח.

המערכת החדשנית כוללת מנגנון לתרגום שפות, ושיתוף פעולה עם Waze וסנכרון מלא עם כוחות המשטרה ולוחמי האש לצד שאר גופי החירום, והכל בלחיצת כפתור.

בהמשך הוצגו האמצעים המיוחדים לפינוי באירועים בשטח מורכב כגון: סירות, טרקטורונים, אופנועים, מסוקים, ג’יפים, אופניים חשמליות ובימבולנס, וגם אוטובוס במקרה של אירוע רב נפגעים.

כמו כן הוצגו החידושים הטכנולוגים האחרונים שפותחו בארגון: אפליקציה חדשנית המנהלת את משמרות האמבולנסים בעתות שגרה ובמצבי חירום, ומערכת לתרגום שפות בצורה אוטומטית לטובת האזרחים או התיירים שאינם דוברי עברית ומתקשרים לעזרה, והמערכת הממוחשבת שעוזרת באיתור והקצאת משאבים בקרבת זירת האסון כגון פתיחת ארון דפיברילבטור ועוד.

כן הציגו את מודל הקהילה שפותח במטרה להפחית את העומס בבתי החולים בתקופת הקורונה, עבור מקרים לא דחופים שניתנים לטיפול בבית, ובו פעילים רופאים מיומנים שמטרתם לשקף לרופא אחר את מצב המטופל בבית, ולבצע בו בדיקות בסיסיות, על מנת לטפל בו בבית ללא צורך באשפוז בביה”ח.

ראשי מד״א הציגו את בנק הדם החדש והתת קרקעי – הראשון מסוגו בעולם – שנבנה ב’קריית מד”א’ בעיר רמלה, הנותן מענה מקיף לצרכי מערכת הרפואה בישראל ולצה”ל.

יו”ר ארגון ‘למענכם’ הרב יוסי ערבליך אמר לאחר הביקור: ״אני מכיר את עבודת הקודש של ארגון מד”א, אך במהלך הביקור למדתי על גודל והיקף הפעילות. מד”א ממלא תפקיד קריטי במערך הרפואה בישראל ויש לאפשר לו להרחיב את הפעילות, לאור המיומנות והמנגנון היעיל שהוא מפעיל, כמו שכולנו נוכחנו לראות במגפת הקורונה את עבודתם במצבי לחץ ותחת עומס רב והם ראויים לכל הערכה על כך״.

מנכ”ל מד”א אלי בין: “שמחנו לארח היום את יועצי הרפואה של ארגון ‘למענכם’, ארגון התנדבותי שמטרתו קודש לסייע לחולים ושמחנו לחשוף בפניהם את פעילות מד”א ואת השימוש במערכות הטכנולוגיות המתקדמות בעולם למען הצלת חיים.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות