דרעי יכול להיות רגוע? יו”ר ועדת הבחירות השאיר פתח לפסילתו

השופט יצחק עמית דחה את בקשת התנועה לאיכות השלטון לקבוע קלון על יו"ר ש"ס - שימנע ממנו לכהן כשר • עם זאת, הוא הותיר פתח למנוע ממנו כהונה עתידית, שכן דרעי יאלץ להגיש בקשה להסרת הקלון אם יהיה מועמד לכהונת שר • העותרים מרוצים: "החלטה מרשימה"
חרדים 10
כ"ו אלול התשפ"ב / 22.09.2022 01:30

יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, דחה היום (רביעי) את בקשת התנועה לאיכות השלטון לקבוע קלון על יו”ר ש”ס אריה דרעי –  שימנע ממנו לכהן כשר, אך הותיר פתח בהחלטה למנוע ממנו כהונה עתידית, לקראת הקמת ממשלה.

השופט עמית כתב: “רק בשלב שבו מצויים העוסקים במלאכה בשאלת מינויו של פלוני לתפקיד שר בממשלת ישראל, ויש לראות את אותו פלוני בגדר ‘מועמד להיות שר’, או-אז ניתן להגיש בקשה בעניינו”.

הבקשה של התנועה אומנם נדחתה על הסף, אך השופט עמית מציין כי הבקשה, שהיא “תאורטית לחלוטין בשלב זה”, תהיה רלוונטית כאשר מי שישוב ויפנה אליו בנושא יהיה “רק ראש הממשלה או חבר כנסת שעליו הוטלה הרכבת הממשלה”.

השופט עמית כתב בסעיף 6 להחלטתו: “המכונן קבע מעין ‘חזקת קלון’, לפיה אדם שהורשע ונידון לעונש מאסר על-פי התנאים המנויים בחוק היסוד, לא יהיה כשיר לכהן כשר בממשלת ישראל, אלא אם כן קבע יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית כי אין בעבירה שבה הורשע אותו אדם משום קלון”.

המשמעות: אם מי שיקים ממשלה ירצה למנות את דרעי לשר – יו”ר ועדת הבחירות יצטרך לקבל החלטה שתקבע כי אין ליו”ר ש”ס קלון, כדי לאפשר לו להתמנות.

למרות שהשופט דחה את בקשתה, התנועה לאיכות השלטון מרוצה: “החלטה מרשימה של השופט עמית, שאימץ בפועל את עמדתנו וקבע כי דרעי ‘מוחזק בקלונו’. אם דרעי ירצה לכהן כשר, הוא או מי שיבקש להקים ממשלה ייאלץ להגיש בקשה מתאימה להסרת הקלון. טוב שעמית הבהיר את המצב המשפטי לטובת ציבור הבוחרים, שיידע – אדם שמורשע בפלילים אינו יכול לכהן כשר בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות