מתחרט שהמליך אותו? בנט תקף את יאיר לפיד: “סיסמאות ריקות”

על רקע כוונת ראש ממשלת המעבר להודיע על תכניתו המדינית - בנט תקף בחריפות את הנאום הצפוי היום בעצרת הכללית של האו"ם • בנט: "על מי אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על פלשתינים? על החמאס, שזוכה לתמיכתם? על אבו מאזן שבזמנו הפנוי מכחיש שואה ומשלם לרוצחים?"
אריה ריבקינד
כ"ו אלול התשפ"ב / 22.09.2022 01:08

המערכת הפוליטית גועשת, לאחר שסביבת ראש ממשלת המעבר הודיעה כי בנאומו בעצרת האו”ם יקרא יאיר לפיד לכינון מדינה פלשתינית.

אחד הקולות הבולטים שנשמעו נגד לפיד, הוא שותפו להקמת ממשלת השמאל, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט.

“הדרך שהובלתי כראש הממשלה: לא לריב עם כל העולם ללא צורך, אך גם לא להתקפל ללא צורך. אין שום מקום או היגיון להציף מחדש את רעיון המדינה הפלסטינית. לממשלה בראשותי היו לא מעט הישגים מדיניים, אליהם הגענו ללא ויתורים ביהודה ושומרון, ויתורים שללא ספק יעמידו בסכנה את בטחונה של מדינת ישראל”, אמר בנט.

הוא הוסיף: “צריך לומר את הדברים כהוויתם: אין מקום למדינה נוספת בין הים לירדן. לא רק בשל זכותנו על הארץ. גם ברמה הפרקטית, אין שום היתכנות או תוחלת למהלך. על מי אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על פלשתינים? על החמאס, שזוכה לתמיכתם? על הג’יהאד האסלאמי? על אבו מאזן שבזמנו הפנוי מכחיש שואה ומשלם לרוצחים? הם עצמם מסוכסכים עמוקות ורחוקים שנות אור ממשילות.

“לכן, סיסמאות ריקות כמו ‘שתי מדינות’, צריכות להישאר בשנות ה-90, יחד עם הרבה אופנות אחרות שעברו מן העולם”.

הוא הדגיש: “כראש ממשלה הבהרתי בכל דרך שמשא ומתן מדיני פשוט לא עומד על הפרק. לא העלתי בדעתי לפגוש את אבו מאזן, שמא יתפתחו ציפיות לא ריאליות שעלולות להביא לאכזבה ולתגובת נגד אלימה, כפי שקרה בעבר”.

בנט הזכיר: “ההיסטוריה הוכיחה שתא שטח שאנחנו מפנים – הופך מיד לקן טרור. אזרחי ישראל נמצאים כבר שנים תחת איום טילים ורקטות של חמאס מעזה. נסתדר גם בלי איום דומה על לב המדינה מיהודה ושומרון.

“מדינות באזור שמייצאות טרור וחוסר יציבות יש מספיק. אין צורך לברוא עוד אחת, יש מאין. השנה היא 2022, לא 1993. גם ידידי האמת של מדינת ישראל לא מצפים מאיתנו להתפשר על בטחוננו ועתידנו. אין שום סיבה להתנדב לכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות