לפיד יודיע באו”ם: בעד מדינה פלסטינית • שרים: מייצג את עצמו

אחרי שנים שישראל נמנעה מלהתייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני על בימת האו"ם - יאיר לפיד צפוי מחר לדבר בעד 'שתי מדינות' • סער: "רוב העם בישראל ונציגיו לא יאפשרו לזה לקרות" • הליכוד: "החזיר את אבו מאזן לקידמת הבמה" • סמוטריץ': "צעד שהוא לא פחות מהתאבדות של ישראל"
נתן פרל
כ"ו אלול התשפ"ב / 21.09.2022 21:13

גורמים בסביבת ראש ממשלת המעבר התייחסו היום (רביעי) לנאום שעתיד יאיר לפיד לשאת מחר בעצרת הכללית של האו”ם, ומציינים כי לצד הנושא האיראני הוא יצהיר על תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית.

לדברי הגורמים, “לנאום יהיו ארבע רגליים: איראן – הדגש יהיה על כך שישראל לא תיתן לאיראן להפוך למעצמה גרעינית, אם צריך וזה מתואם עם האמריקנים, נפעל בעצמנו. צריך להציג לעולם אלטרנטיבה בעקבות מה שקורה בחודשים האחרונים. צריך שתמיד יהיה איום אמין על השולחן. אנחנו לא נגד כל הסכם, אנחנו נגד ההסכם הזה”.

הם הוסיפו כי הרגל השנייה תעסוק בדה לגיטימציה למדינת ישראל. “נגיד לעולם שאנחנו לא אורחים באו”ם אלה חברה גאה באומות המאוחדות. לא ניתן שישתמשו בבמת האו”ם להכפיש אותנו ונחשוף את האמת”.

הרגל השלישית תהיה פנייה למדינות המזרח התיכון, כדי להרחיב את מעגל הקשרים של ישראל עם מדינות ערביות.

הרגל הרביעית של הנאום תעסוק בנושא הפלסטיני. “בנאום יהיה שיח בעד פיתרון שתי המדינות עם דגש על הסיכונים שישראל לא תיקח בהקשר הזה. לא נעשה שום דבר שיסכן את ישראל, אבל היפרדות מהפלסטינים זה חלק מהחזון המדיני”.

שניים משרי הממשלה של לפיד תקפו את כוונתו להסכים להקמת מדינה פלסטינית.

השרה איילת שקד אמרה: “לראש ממשלת המעבר לפיד אין לגיטימציה ציבורית לסבך את ישראל עם אמירות שיגרמו נזק למדינה. לפיד מייצג אך ורק את עצמו באמירה זו ולא את הממשלה. מדינה פלסטינית מסוכנת למדינת ישראל”.

השר גדעון סער הגיב: “הקמת מדינת טרור ביהודה ושומרון תסכן את ביטחון ישראל. רוב העם בישראל ונציגיו לא יאפשרו לזה לקרות”.

הליכוד הגיב: “אחרי שלפיד הקים את הממשלה הישראלית-פלסטינית הראשונה, עכשיו הוא רוצה להקים מדינה פלסטינית על גבול כפר סבא, נתניה ונתב״ג ולמסור שטחי מולדת לאויבינו. במשך שנים נתניהו הצליח להוריד את הנושא הפלסטיני מסדר היום העולמי, ולפיד החזיר את אבו מאזן לקידמת הבמה תוך פחות משנה”.

ח”כ יולי אדלשטיין מהליכוד אמר: “כעת ברור לכולם שממשלת ה’שינוי’ היא כיסוי לממשלת פקידים בשלט רחוק. לאחר שנים ארוכות שעמלנו כדי לעקור מהשורש את שיח שתי המדינות, מגיעה ממשלה רופסת וחסרת אחריות ופשוט מגישה לפלסטינים את עתיד מדינת ישראל על מגש של כסף”.

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: ״אחרי שנים שבהם הימין הצליח להוריד את איוולת המדינה הפלשתינית מסדר היום ולהפוך את אבו-מאזן לדמות לא רלוונטית בעולם, מובילים גנץ ולפיד תהליך מסוכן שמחזיר את רעיון העוועים הזה אל השולחן.

“גנץ החזיר בשנה החולפת את אבו מאזן למרכז הבמה וכעת לפיד מחזיר אותנו בחוסר אחריות עשרים שנה לאחור ומזמין לחץ בינלאומי על ישראל לקידום צעד שהוא לא פחות מהתאבדות של מדינת ישראל.

“‏עוד לפני שהוקמה הממשלה הרעה הזו הזהרנו שהיא תחזיר אותנו למסלול אוסלו. הפצרנו בבנט ושקד שלא לרמוס את הבטחותיהם ולא להפוך את לפיד לראש ממשלה בכל השנה החולפת התרענו מפני התהליכים שקידמו גנץ ולפיד ומחזירים את ישראל למסלול אוסלו ההרסני.

‏”זה חלילה מה שיקרה אם המחנה הלאומי לא ינצח בבחירות ולא ירכיב את הממשלה הבאה. לפיד וגנץ יקימו ממשלת מיעוט עם המשותפת ויחתרו להקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל ולגירוש מתיישבים אני מקווה שעכשיו כל איש ימין מבין שהוא חייב להצביע לגוש הימין ולהביא להקמת ממשלת ימין של המחנה הלאומי. הצבעה לגנץ ולגוש השמאל מסכנת את מדינת ישראל.״

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות