קנס של מיליוני ש”ח: הפרקליטות ור’ לוי לבייב הגיעו להסדר טיעון

אחרי 4 שנות היעדרות: המליארדר לוי לבייב שב לישראל ועוכב לחקירה בפרשת 'היהלום השחור' • בהסדר טיעון עם הפרקליטות: המליארדר ובנו לא יועמדו לדין והחברה תשלם מיליונים כ'קנס' • מי ששימש מנכ"ל החברה יועמד לדין
חרדים 10
כ"ה אלול התשפ"ב / 21.09.2022 18:46

איש העסקים לב לבייב נחת הלילה בישראל לאחר 4 שנות היעדרות.

הבוקר (רביעי) נחקר לבייב במשך שעות ארוכות ב’פרשת היהלום השחור’, בחשד כי חברת היהלומים שלו LLD הבריחה לישראל יהלומים בסכומי עתק כשהיא מבצעת עבירות כלכליות נוספות.

החקירה נפתחה בשנת 2018, ולבייב נמנע מלהגיע לישראל ללא הסכמת הפרקליטות להתחייב על אי מעצרו. בפרקליטות סירבו להתחייב ל’אי מעצר’ מתוך מדיניות שלא לנהל משא ומתן עם מי שלא מתייצב לחקירתו.

לאורך השנים ניהלו איתן מעוז וגיורא אדרת עורכי דינו של לבייב, את המשא ומתן מול הפרקליטות.

העיתונאי אבישי גרינצייג חשף הערב ב’גלובוס’, כי פרקליטות המדינה הגיעה להסדר טיעון עם לבייב.

ההסכם, שעל פי הדווח אמור להיחתם מחר, יסגור את תיק החקירה נגד לבייב עצמו ונגד בנו זבולון, בעוד שנגד החברה עצמה ומי שניהל אותה, ראובן שמואלוב, יוגשו כתבי אישום.

הסדר הטיעון כולל את סעיפי האישום והענישה שיינקטו כנגד החברה, וההחברה תשלם כקנס מיליוני שקלים.

הפרקליטות סירבה להתייחס לגופם של דברים, ורק מסרה בתגובה לגלובס’: “בעקבות פניות כתבים, נבהיר כי מר לבייב הודיע לרשויות האכיפה על מועד חזרתו לישראל, וכי טרם הגעתו הובהר לו כי שאלת מעצרו או תנאי שחרורו תישקל על-ידי המשטרה בהתאם להתפתחויות בחקירה”.

מטעמו של לבייב נמסר ל’גלובס’: “מר לבייב הגיע הבוקר למטה לה”ב 433 ומסר בחקירה את גרסתו העקבית לפיה לא היה מעורב בשום שלב בהברחות יהלומים. מר לבייב ישוב הלילה למשפחתו, ויחזור לישראל בשבועות הקרובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות