בר לב על הכישלון בפריימריז: “אנשי המרכז-שמאל לא אוהבים משטרה”

השר לביטחון הפנים מסביר למה נזרק למקום ה-9 בפריימריז של העבודה: "הייתי עסוק בענייני משרדי לא עסקתי לחלוטין בהתמודדות לפריימריז" • בטוח: "אהיה השר לביטחון הפנים בממשלה הבאה בסבירות גבוהה"
חרדים 10
כ"ה אלול התשפ"ב / 21.09.2022 14:03

השר לביטחון הפנים עמר בר לב אמר היום (רביעי), בראיון עם אסתי פרז בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’, כי אחת מהסיבות שהביאו לכישלונו בפריימריז במפלגת העבודה היא ש”אנשי המרכז-שמאל לא ממש אוהבים משטרה”.

בריאיון ראשון מאז דחיקתו למקום התשיעי ברשימה, אמר השר בריאיון,  כי סיבה נוספת לדחיקתו מהמקום הראשון ברשימה למקום התשיעי היא שהיה עסוק בענייני משרדו ולא בפריימריז.

בר לב הוסיף כי הוא לא פורש מהמפלגה ואמר בביטחון כי יהיה השר לביטחון הפנים גם בממשלה הבאה “בסבירות גבוהה”.

בר לב הסביר את דבריו על קהל בוחריו ואמר שבמהלך כהונתו כשר לביטחון הפנים הוא עשה שורה של צעדים שנועדו לחזק את המשטרה ו”בתור אנשי מרכז-שמאל אנחנו אוהבים שלום ואחווה. כל עניין של אלימות פנימית או התחזקות של גורמים שלעיתים רחוקות האזרח הפשוט נתקל בהם במצב נוח – זה לא עושה לנו הרגשה טובה”.

על ההסלמה הביטחונית אמר: “אני לא בטוח שאנחנו בתהליך של הידרדרות. אנחנו במצב מאוד לא טוב הרבה מאוד זמן – בעיקר ביהודה ושומרון”.

לדבריו, גם במצב הזה ההתנהלות הפורמלית בהר הבית במהלך חגי תשרי צריכה להיות רגילה לחלוטין – וכי יש לאפשר ליהודים להתפלל במקום כבשגרה.

על השאלה אם אפשר להגדיר את ההסלמה כאינתיפאדה, אמר בר לב שהוא אינו יודע: “בדרך כלל מגדירים אינתיפאדה כמעט בדיעבד, אבל אני לא חושב שזאת אינתיפאדה.

“מה שמאפיין אינתיפאדה זה התעוררות ההמונים ביהודה ושומרון – וזה לא קורה לשמחתי. לצערי יותר ויותר צעירים פלסטינים אוחזים בנשק ויוצאים גם כנגד המתיישבים וכוחות צה”ל – אני מאוד מקווה שזה לא יתפתח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות