תגלית דרמטית? ההוכחה שהנחיתה האמריקאית על הירח זוייפה

תיאורטיקנים הטוענים כי הנחיתה האמריקאית על הירח לא התרחשה פעלו תמיד בעשרות השנים האחרונות • אולם כעת נדמה כי הם מחזיקים בידם 'הוכחה' או לפחות תהיה חזקה אודות השתקפות מוזרה בקסדה של אחד האסטרונאוטים
דוד ליבוביץ
כ"ד אלול התשפ"ב / 19.09.2022 21:13

תיאוריות קונספירציה הזויות נשמעת ללא הרף בעולמנו, אך אחת העקשניות שבהם  גורסת כי הנחיתה האמריקנית המפורסמת על הירח לא באמת התרחשה במציאות, אלא זוייפה ובויימה באולפן.

כעת, נדמה כי תמונה אחת, מעט מוזרה, מוסיפה עוד מעט שמן למדורת הקונספירטיביים.

על מה נסמכים התיאורטיקנים הסבורים כי לפנינו אחת מקומבינות הזיופים הגדולות? מתברר כי במגן הקסדה של אחד האסטרונאוטים משתקפת דמות מוזרה.

הטוענים לזיוף מסבירים כי ההשתקפות במגן של אחד האסטרונאוטים היא של “עובד במה” – ולכאורה, האדם אינו לובש חליפת חלל, מה שמחזק את הטענות על זיוף.

“אפשר לראות מישהו שנראה כמו גבר בתחילת שנות ה-70, עם שיער ארוך, לבוש בסוג של ווסט וצל של הדמות הזו, ככל הנראה” טען יוצר הסרטון, תוך שהוא משתמש בעכבר שלו כדי לשרטט את הדמות בזמן שהוא מדבר. “איפה חליפת החלל של הבחור הזה?” תהה אחד היוטיוברים שזיהה זאת ושצוטט באתר ‘וואלה’.

על התמונה המדוברת חשוב להדגיש, אין עוררין, שכן היא צילום של נאסא, והדמות הנראית בה אותנטית.

צופים רבים נדהמו מהתגלית ומה”ההוכחה” שהנחיתה צולמה למעשה באולפן ולא על הירח, אבל לא כולם בתגובות היו שותפים להתלהבות. “העקמומיות של קסדת האסטרונאוט גורמת לאפקט של עדשת עין דג. פשוט חפש בגוגל ‘תמונות עדשות עין דג’ ותראה כמה הן מעוותות. כשאתה מסתכל על הצל אתה יכול לראות בבירור את צורת הקופסה של המערכת תומכת החיים שלו”, טען מגיב אחד.

“לי זה נראה בבירור כמו עוד אסטרונאוט עם חליפת חלל לבנה ומגושמת. אתה יכול לראות ששתי הידיים שלו מתוחות מעט קדימה והצל מראה את הנפח של חליפת החלל, כולל מערכת תמיכת החיים שעל הגב שלו”, הגיב אחר.

אגב, ד”ר דוד רוברט גריימס ערך מחקר בו חשף את המשוואה איתה ניתן לקבוע האם תיאוריית קונספירציה אפשרית. לפי הדיווח של הטורנטו סאן הקנדי, בין המשתנים במשוואה נמצאים מספר הקושרים, הזמן והסיכויים של דליפת הסוד.

במחקר הוא בדק את האפשרות של זיוף הנחיתה על הירח ומצא כי היה צורך בלא פחות מ-400,000 אנשים שיהיו שותפי סוד בקנוניית ענק אחת – כלומר כל עובדי נאס”א. לפי החישובים שלו הסוד היה דולף בתוך פחות מארבע שנים.

מחקר אחר שנערך בארה”ב מצא, כי לפחות ששה אחוזים מכלל האוכלוסייה סבורים כי הנחיתה על הירח אכן בויימה וזוייפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות