מהומות ובקבוקי תבערה בירושלים: תחנת דלק הושחתה

עשרות ערבים רעולי פנים יידו אמש אבנים ובקבוקי תבערה לעבר תחנת דלק בגבעת הצרפתית • המתפרעים השחיתו את התחנה - והציתו בה אש • הפורעים גנבו שמן מהתחנה ושפכו על הכביש המוביל לעיסאוויה • הרכבת הקלה, מכוניות וכוחות הביטחון ספגו אבנים‎ • שני יהודים נפצעו
יוני גרין
י"ג אלול התשע"ד / 08.09.2014 00:03

מהומות אירעו הערב (ראשון) בכמה מוקדים ברחבי ירושלים, על רקע מותו מפצעיו הבוקר של נער פלסטיני בן 16, שנפצע אנוש לפני שבוע במהלך התפרעויות בשכונת ואדי ג’וז.

בשכונת א-טור שבמזרח העיר נפצע באורח קל אזרח ישראלי מפגיעת אבן שהושלכה לעברו. במקביל באותה שעה, בעיסאוויה יידתה קבוצת צעירים אבנים לעבר עוברים ושבים. כוחות ביטחון הוזעקו למקום ופיזרו את הפורעים באמצעים לפיזור הפגנות.

ברחוב החי”ל בגבעה הצרפתית השליכו עשרות רעולי פנים שהגיעו מעיסאווייה בקבוקי תבערה, השחיתו והציתו אש בתחנת דלק. הם השליכו בקבוקי תבערה גם על משאבות התדלוק בתחנה – במטרה להצית גם אותן.

הפורעים גם פלשו אל חנות הנוחות שבתחנה, גנבו סחורה וניפצו את השמשות. בנוסף גרמו הפורעים לנזקים למשאבות הדלק ולמצלמות האבטחה.

בהמשך גנבו שמן מהתחנה ושפכו על הכביש המוביל לעיסאוויה – ונמלטו מהמקום.

כוחות כיבוי של מחוז ירושלים השתלטו על האש בתחנה, אך נזק רב נגרם למקום ובסיוע עיריית ירושלים כוסה השמן שנשפך על הכביש.

מוקדם יותר, יידו עשרות צעירים אבנים וירו זיקוקים בשכונת ואדי ג’וז. כוחות משטרה התעמתו עמם. במהלך העימותים, נזק נגרם לאחת הניידות, אך לא דווח על נפגעים.

בצוקי עיסוויה יידו מתפרעים אבנים לעבר כוחות המשטרה, שפיזרו אותם באמצעים לפיזור הפגנות. גם בוואדי ג’וז שבמזרח ירושלים יידו ערבים אבנים וזיקוקים לעבר כוחות המשטרה. נהג יהודי נפצע באורח קל. נזק נגרם לכלי רכב משטרתיים.

אירועים האלימים התפתחו גם בשועפאט, שם הושלכו אבנים על הרכבת הקלה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת גינה את ההתפרעויות, וקרא למשטרה “לנקוט ביד קשה ובלתי מתפשרת כנגד המתפרעים הפוגעים בסדר וברכוש”.

המהומות פרצו ככל הנראה על רקע מותו של נער פלסטיני שנפצע בשבוע שעבר בהפרות סדר בוואדי ג’וז. לטענת הפלסטינים, הוא נהרג מכדור גומי שנורה לראשו מטווח קצר. במשטרה טוענים כי הנער נורה בכדור ספוג ברגלו ונחבל בראשו כשנפל.

מהומות בירושלים

מהומות בירושלים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות