ממריאים:  18 תלמידי ישיבות יטוסו לאוקראינה לסייע לשלוחי חב”ד

בפגישה במטה חב"ד העולמי בניו יורק קיבלו הבחורים שימריאו לאוקראינה הנחיות ביטחון • הבחורים יצטרפו לפעילות רבני הקהילות לאורך כל חודש החגים
נתן פרל
כ"ג אלול התשפ"ב / 19.09.2022 01:08

בצל המלחמה באוקראינה: כ-18 תלמידי ישיבות חב”ד מרחבי העולם, יטוסו בימים הקרובים לאוקראינה, שם יחברו לשלוחי חב”ד ורבני הערים – ויסייעו להם בפעילות העמוסה בחודש החגים עם יהודי הקהילות.

מוקד חירום חינם: פינוי נפטרים וכל מה שאתם צריכים לדעת על קבורה

נסיעת תלמידי הישיבות מתבצעת בהליך מסודר של ה’מרכז לענייני חינוך’ – מטה השליחות העולמי של חב”ד בניו יורק, והוא חלק מפרויקט ‘מרכז שליחות’ שייסד הרבי מליובאוויטש לפני כ-80 שנה, ובמסגרתו נוסעים תלמידי ישיבות בתקופות ‘בין הזמנים’ לסייע לשלוחי חב”ד במדינות העולם או ליעדים נידחים בהם אין שליח קבוע.

לקראת נסיעתם, פגש הרב משה קוטלרסקי – העומד בראש מערך פעילות שלוחי חב”ד בעולם, את תלמידי הישיבות, לפגישת הכנה מיוחדת.

הרב קוטלרסקי הדריך את התלמידים לפי ההוראות שהתקבלו בשעתו מהרבי,   וביקש מהם לכתוב מידי יום דו”ח שיישלח היישר אל הציון של הרבי.

בהמשך הוצבה בפני התלמידים תמונת מצב רחבה על ההתנהלות הבטחונית בימים אלה באוקראינה, וחודדו בפניהם הנחיות הביטחון.

תלמידי הישיבות יפעלו לצד שלוחי חב”ד, בין היתר בערים: אודסה, חרקוב, ויניצה, קייב, ניקולייב, ז’אפרוז׳ה, צ׳רקאסי ואוז׳גורוד.

יצויין, כי כלל שלוחי חב”ד באוקראינה ממשיכים להנהיג את הקהילות היהודיות גם בחודש החגים, למרות המצב הקשה.

במסגרת המבצע הייחודי שמרכז איתמר וולף, תלמידי הישיבות ייקחו איתם ערכות מושקעות לחודש תשרי ובהם פריטים מגוונים הקשורים לחגים, לצד אלפי מזוזות מהודרות, אותם יתקינו במהלך ימי החודש בבתי יהודים.

המצב המאתגר לא מרפה את ידי רבני הקהילות: במהלך חודש החגים צפויה פעילות חסרת תקדים של שלוחי חב”ד, כאשר לצד מערך של תפילות בימים הנוראים ושיעורי התורה, יקיימו השלוחים חלוקת ענק של מצרכי מזון וחלוקת תרופות לנזקקים.

פעילותם של שלוחי חב”ד באוקראינה, בתנאים מורכבים של ימי המלחמה, מאפשרת לשמר בפועל את הקהילות היהודיות שנבנו בעמל רב, גם בימים קשים אלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איזה טוהר יש להם על הפנים
    19/09/2022 11:26
    איזה טוהר יש להם על הפנים
  1. מרגש