סקר מפתיע: לראשונה גוש נתניהו עם 62 • הדר מוכתר נעלמת

שלושה ימים אחרי הפיצול ברשימה המשותפת: בני גנץ עולה במנדט, מרצ מאבדת מנדט • 3 מפלגות בגוש השמאל ליד הקו האדום • גם שקד יורדת
חרדים 10
כ"ב אלול התשפ"ב / 18.09.2022 20:24

44 ימים לבחירות: מסקר של מכון ‘דירקט פולס’ שנערך לאחר סגירת הרשימות והפיצול הדרמטי ברשימה המשותפת, ופרסם הערב (ראשון)בערוץ 14 עולה כי  גוש נתניהו שובר את תקרת הזכוכית ועולה במנדט על חשבון גוש השמאל-מרכז-אחמד טיבי.

מוקד חירום חינם: פינוי נפטרים וכל מה שאתם צריכים לדעת על קבורה

על פי הסקר, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו היא המפלגה הגדולה בישראל ומתייצבת על 34 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד היא הבאה אחריה בפער עצום של 12 מנדטים עם 22 מנדטים בלבד.

המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ עולה במנדט ביחס לסקר הקודם שפורסם ביום חמישי – ומקבלת 13 מנדטים. הציונות הדתית ועוצמה יהודית בראשות בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר, יחד עם נעם נשארת עם 12 מנדטים. ש”ס בראשות אריה דרעי עם 9 מנדטים, ויהדות התורה עם 7.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 6 מנדטים, העבודה עם 5 מנדטים, מרצ בראשות זהבה גלאון עם 4. גם חד”ש ותע”ל לאחר הפיצול במשותפת מגיעות ל-4 מנדטים, וסוגרת את הרשימה רע”מ בראשות מנסור עבאס, עם 4 מנדטים גם היא.

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה: הבית היהודי בראשות איילת שקד עם 2.2% (עם ירידה מהסקר הקודם, בל״ד שהתפצלה מהמשותפת עם 1.6% אחוז, המפלגה הכלכלית עם 1%, צעירים בוערים של הדר מוכתר קורסת עם 0.4% (בסקר קודם 1.4%) וישראל חופשית – 0.3%.

וכך תראה החלוקה לגושים על פי הסקר: גוש הימין מתחזק ושובר את תקרת הזכוכית עם רוב של 62, בפעם הראשונה בסקרים של ‘דירקט פולס’ – זאת אל מול גוש המרכז-שמאל-הרשימה המשותפת, שעומד על 58 מנדטים.

צילום: מסך, ערוץ 12

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: 49% השיבו כי לדעתם התשובה היא בנימין נתניהו. 27% ענו כי מדובר ביאיר לפיד, 15% ענו בני גנץ ו-9% לא החליטו עדיין או חושבים שאף אחד מהם.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור ערוץ עכשיו 14, בתאריך ה- 18 בספטמבר 2022, בקרב 616 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה היהודית בישראל, בנוסף נדגמו 235 נדגמים בוגרים (18+) מקרב החברה הערבית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+-

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות