ישראל ביתנו מבקשת לפסול את יו”ר בל”ד מהתמודדות. מה הסיכוי?

אחרי שמפלגת בל"ד יצאה לריצה עצמאית: מפלגת ישראל ביתנו פתחה בהליך פסילתו של חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה מלהשתתף בבחירות הקרובות • הליכוד: "אין הבדל בין בל״ד, רע״מ ותע״ל או חד״ש ולכן אנחנו בעד לפסול את כולם ולא רק אחד מהם"
אריה ריבקינד
כ"ב אלול התשפ"ב / 18.09.2022 12:49

אחרי הפיצול ברשימה המשותפת: מפלגת ישראל ביתנו פתחה היום (ראשון), בבקשה שהגישה לוועדת הבחירות המרכזית, בהליך פסילת יו”ר בל”ד, חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה, מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-25.

מוקד חירום חינם: פינוי נפטרים וכל מה שאתם צריכים לדעת על קבורה

עם זאת, ההערכה היא כי בסופו של דבר, יו”ר בל”ד ירוץ בבחירות כמתוכנן, לאחר שיש עתיד ומרצ הודיעו כי יצביעו נגד.

במכתב שהוגש על ידי חברת הכנסת לימור מגן תלם ומנהל סיעת ישראל ביתנו נכתב: “אנו החתומים מטה מגישים לוועדת הבחירות הנכבדה בקשה לקבוע כי חה”כ סאמי אבו שחאדה מנוע מלהשתתף בבחירות לכנסת ה-25 לפי סעיף 7א’ לחוק יסוד הכנסת. על פי הוראות סעיף 63א’ לחוק הבחירות לכנסת, בקשה כמו זו המוגשת על ידנו, טעונה חתימתם של שליש מחברי ועדת הבחירות”.

ח”כ לימור מגן תלם אמרה: “סמי אבו שחאדה הוא סכנה קיומית למדינת ישראל, נעשה הכל על מנת שלא ישבו בכנסת אנשים שלא מכירים בכך שישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית ופועלים על מנת לשלול את סמלי המדינה. אנחנו מציעים לו בחום להתמודד בבחירות ברמאללה.”

מפלגת בל”ד הגיבה: “הניסיון להשתיק את הקול הפוליטי הלא מתפשר של סמי אבו שחאדה יו״ר בל״ד ע״י הוצאתה מחוץ למשותפת והיום ע״י ניסיון פסילתו ע״י ליברמן – אדריכל הממשלה של לפיד ופרויקט הטרנספר, מוכיח שהמערכת הפוליטית בישראל לא רוצה לראות את בל״ד ורוצה להעלים את הקול הערבי הלאומי והדמוקרטי. אין הבדל בין ממשלת נתניהו לממשלת לפיד – ליברמן. ולכן הציבור הערבי יכריע: זה או המחנה הלאומי ומדינת כל אזרחיה בראשות סמי אבו שחאדה או מחנה הכניעה שרוצה להמליץ על גנץ ולפיד”.

בליכוד הגיבו על ההליך שפתחה ישראל ביתנו: “אין הבדל בין בל״ד, רע״מ ותע״ל או חד״ש ולכן אנחנו בעד לפסול את כולם ולא רק אחד מהם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות