“בולען גדול מאוד” נפער בנתיבי איילון ליד ‘עזריאלי’: כבישים נחסמו

בולען ענק נפער בנתיבי איילון - ללא נפגעים • 5 מסלולים מנתיבי איילון נחסמו לתנועה • שרת התחבורה: לא להגיע ברכב לאיילון מחר • הקווים בין ת"א ההגנה לסבידור מרכז הופסקו, תחנת ת"א השלום נסגרה לשירות
חייים טוויל
כ"א אלול התשפ"ב / 17.09.2022 19:55

בולען ענק נפער היום (שבת) באמצע נתיב הנסיעה, לפני העלייה למחלף השלום בנתיבי איילון לכיוון דרום.

מוקד חירום חינם: פינוי נפטרים וכל מה שאתם צריכים לדעת על קבורה

הבולען נפער סמוך למגדלי עזריאלי, באחד הכבישים המרכזיים בישראל.

מכבאות והצלה נמסר, כי “בולען גדול מאוד” נפער וכי היה ריק – ללא רכב וללא לכודים.

בעקבות קריסת הכביש, נחסמו לתנועה הנתיבים בכביש. נתיבי איילון נחסמו הערב לתנועה ממחלף גלילות לדרום. החסימה צפויה לאורך כל השעות הלילה, ובבוקר תתקבל החלטה בהתאם להתפתחויות.

לפי הערכות, תיקון הבולען והחזרת הכביש לשימוש יימשכו כ-48 שעות. עובדי חברת ‘נתיבי ישראל’ כבר פועלים לאטום את הבולען הגדול שנפער,  כשהמטרה היא ‘למלא’ את הבולען בבטון ולהחזיר את התנועה לסדרה בהקדם האפשרי.

מבדיקה ראשונית עולה, כי הבולען נפער בגלל פריצת מי תהום בעבודות באתר בנייה סמוך וישנו חשש לבולענים נוספים.

מחר צפויים עומסי תנועה כבדים עקב סגירת חלק מנתיבי איילון. סגן מפקד משטרת התנועה במחוז מרכז, רפ”ק ניב ידיד, אמר בריאיון לכאן חדשות’: “עדיין מתבצעות בדיקות בנתיבים. אנחנו מחכים להערכות של גורמי המקצוע שיגידו אם יש סכנה לזליגה של הבולען לנתיבים נוספים. אם כן, נסגור את כל הנתיבים לדרום וניתן מענה בכבישים ההיקפיים”.

קריסת הבולען משפיעה גם על תנועת הרכבות: התנועה בין התחנות תל אביב ההגנה ותל אביב סבידור מרכז הופסקה. תחנת תל אביב השלום נסגרה לשירות.

שינויים חלים גם במסלולי הרכבות, תדירותן וזמני יציאתן. באופן זמני, לא ניתן לנסוע בנסיעה רציפה מיעדים צפוניים ליעדים בדרום, ולכן מצפון לדרום תהיה עצירה והחלפת רכבות בתל אביב בהתאם לשימוש במסילות.

גם בצה”ל הודיעו על שינוי זמני ההגעה לבסיסים מחר: ל’קריה’ בתל אביב  יגיעו רק חיילים שהתייצבותם הכרחית. צמצום ההגעה יחול גם בבסיסי גלילות והמחנות במרחב גוש דן. בנוסף, המפקדים יתאימו את זמני הגעת המשרתים לכלל בסיסי צה”ל ברחבי הארץ על פי הצורך ובהתאם לעומסים הצפויים.

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה הערב ל’כאן חדשות’: ״אדבר עם שר הביטחון כדי לאפשר לחיילים להגיע מחר באיחור לבסיסים. ההמלצה שלי – לא להגיע מחר ברכב לנתיבי איילון״.

בדברים שנשאה לתקשורת מהמקום שבו נפער הבולען, אמרה מיכאלי: “משרד התחבורה מטפל באמצעות נתיבי איילון מהרגע הראשון בבולען המדאיג. אנחנו מטפלים בו ובודקים שאין עוד בולענים, שאין עוד מקומות שיכולים להיפער בהם כאלה בורות. הבדיקה נמשכת, ולכן בהמשך ייסגר איילון דרום מגלילות למשך הלילה”.

”שר הביטחון אימץ את הצעתי לאחר את שעת הגעת החיילות והחיילים מחר לבסיסים”, סיפרה מיכאלי. ”אני שבה וקוראת לכל מי שיכול לעבוד מחר מהבית – עשו זאת. אם אתם חייבים להגיע למרכז, עשו זאת בתחבורה ציבורית. אל תגיעו לת”א ברכב פרטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות