סקר חדשות 12: גוש ביבי מתרומם, ש”ס נחלשת, בל”ד בחוץ. ושקד?

סקר 'אולפן שישי' לאחר סגירת הרשימות: הפיצול הדרמטי של המפלגות הערביות משאיר את בל"ד מתחת לאחוז החסימה • ש"ס נחלשת במנדט • הבית היהודי של איילת שקד - 1.9% בלבד • המפץ במשותפת משנה גם את מפת הגושים • וכמה בעד לכפות ליב"ה על החרדים?
חרדים 10
כ"א אלול התשפ"ב / 17.09.2022 19:46

ראשון אחרי סגירת הרשימות: מסקר מנדטים חדש של מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף איי-פאנל, שפורסם ב’אולפן שישי’, עולה כי הפיצול הדרמטי ברשימה המשותפת משאיר את בל”ד, שרצה בנפרד, מתחת לאחוז החסימה.

מוקד חירום חינם: פינוי נפטרים וכל מה שאתם צריכים לדעת על קבורה

מנגד, חד”ש-תע”ל של איימן עודה ואחמד טיבי מקבלת 4 מנדטים, נתון זהה לזה שמשיגה רע”ם של מנסור עבאס.

לפי הסקר, לו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, נתניהו היה מתחזק במנדט ל-33, בהשוואה לסקר הקודם, יש עתיד יציבה עם 23 והמחנה הממלכתי בראשות בני גנץ עם 12 מנדטים בלבד.

הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר מתחזקת במנדט ל-12 מנדטים, ש”ס נחלשת במנדט ל-8 מנדטים ויהדות התורה יציבה עם 7 מנדטים.

ישראל ביתנו והעבודה מתחזקות במנדט ל-6 מנדטים כל אחת. מרצ בראשות זהבה גלאון נחלשת במנדט ל-5 מנדטים, והמפלגות הערביות – חד”ש-תע”ל ורע”ם – מקבלות כל את 4 מנדטים.

בל”ד, מתרסקת הרחק מאחוז החסימה עם 0.9%. הבית היהודי של איילת שקד (1.9%), צעירים בוערים של הדר מוכתר (1.2%), ישראל חופשית של אלי אבידר (0.4%), המפלגה הכלכלית החדשה של ירון זליכה (0.3%), עלה ירוק (0.1%) ואוסרת אל איסלמיה (0.1%).

הפיצול ברשימה המשותפת משנה גם את מפת הגושים: גוש נתניהו עם 60 מנדטים, הגוש שנגד נתניהו עם 56 וחד”ש-תע”ל עם 4 מנדטים.

ומי מבין האישים הבאים, יאיר לפיד או בנימין נתניהו, הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה – 46% השיבו נתניהו, בעוד 29% השיבו לפיד. כשהוצב נתניהו מול בני גנץ, מי שעמדו בראשות ממשלת החילופים הקודמת, נתניהו מוביל עם 46% לעומת גנץ עם 25%.

האם המדינה צריכה או לא צריכה לחייב מוסדות חרדיים ללמד מתמטיקה ואנגלית? 65% מהמשיבים סבורים כי המדינה צריכה לחייב ואילו 25% שלא.

אחרי שנתניהו הבטיח לחרדים להשוות את תקציבי החינוך החרדי והחינוך הממלכתי גם ללא לימודי ליבה, שאלנו אם הבטחה זו משפיעה או לא משפיעה על הצבעתך לליכוד. 10% השיבו שההבטחה מגדילה את הסיכוי שיצביעו לליכוד, 20% השיבו שההבטחה מקטינה את הסיכוי שיצביעו לליכוד ו-31% השיבו שההבטחה לא משנה את הסיכוי שיצביעו לליכוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות