האתר של יאיר לפיד לקהל הרוסי: “הליכוד היא מפלגה של ספרדים”

נתניהו: "לגזענות של לפיד אין גבולות" • ח"כ גלית דיסטל אטבריאן: "לפיד וגנץ מנרמלים את גרבוז" • ביש עתיד מיהרו למחוק את הטקסט וטענו: "הנכתב באתר נעשה על ידי עורך חיצוני ללא ידיעה או אישור של יש עתיד"
אריה ריבקינד
י"ט אלול התשפ"ב / 15.09.2022 17:51

באתר האינטרנט הרשמי של מפלגת יש עתיד בשפה הרוסית נכתב, כי הליכוד הפכה למפלגה של ספרדים.

וכך נכתב באתר: “הליכוד כבר לא מייצגת יותר כל המגזרים בחברה הישראלית, ויתרה על האידאולוגיה שלה והפכה להיות מפלגה סקטוריאלית ספרדית”.

בנימין נתניהו מיהר להגיב: “יאיר לפיד קורא היום ברוסית שלא להצביע לליכוד כי זו ‘מפלגה של ספרדים’. לגזענות של לפיד אין גבולות. הליכוד היא המפלגה של כל עם ישראל ואנחנו גאים בכך”.

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן, שחשפה את הטקסט,  כתבה בטוויטר: “במסר שיש עתיד שלחה לקהל דובר הרוסית היא הטמינה מסר מתוך תקווה שהוא יעבור מתחת לרדאר של דוברי העברית. במסר מפלגת האיחוי והריפוי מתריעה בקהל הרוסי לא להצביע ליכוד. הסיבה: כי הליכוד הפכה למפלגה של – תנו לי בתופים- ספרדים. כלומר מזרחים. לפיד וגנץ מנרמלים את גרבוז”.

ב’יש עתיד’ מחקו את המשפט הגזעני מאתר האינטרנט של המפלגה והתנערו ממנו: ”הנכתב באתר נעשה על ידי עורך חיצוני ללא ידיעה או אישור של יש עתיד, ובוודאי שאינו משקף את ערכי המפלגה ולא את דרכה. לפיכך, זה נמחק לאלתר ונבדקו גם כל יתר התכנים”.

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן אמרה בתגובה: “פחות משעה אחרי שחשפתי שיש עתיד הצפינה מסר גזעני ואנטי מזרחי לקהל דובר הרוסית שלה – החברים הטובים, המאחים והמרפאים מיש עתיד פשוט העלימו את המסר מהאתר. מחקו אותו. למה לדעתכם הם מחקו אותו? מה הם מנסים להסתיר? ואיך זה שהם לא יודעים שיש צילומי מסך?”

ח”כ מירי רגב: “יאיר לפיד חושב שברוסית מותר להתגזען בגלל שליברמן עושה את מאז ומתמיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שאלה
    16/09/2022 16:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אז מי החרות? מי כוחות האופל?