קשיש בן 75 היה בדרכו אל בתו לפני מותה, אבל האוטובוס לא עצר
ביום רביעי שעבר קיבל דוד ביטן בן ה-75, תושב העיר נתיבות, הודעה עצובה: אביגיל כהן, בתו היחידה, שאושפזה במרכז הרפואי ‘שערי צדק’ בשל מחלה קשה, נמצאת בשעות חייה האחרונות.
ביטן יצא מיד מביתו לכיוון תחנת האוטובוס. הוא המתין בתחנת ‘צומת נתיבות’ לאוטובוס קו 492 של חברת ‘גלים’, המוביל לירושלים, שהיה אמור לעבור בשעה 08:50 בבוקר.
אלא שנהג האוטובוס חלף על פניו, למרות שביטן סימן לו לעצור.
ביטן, שרק רצה להספיק להיפרד מבתו בת ה-53, חש כאב. הידיעה כי עליו להמתין בחום הכבד עוד שעתיים, עד לאוטובוס הבא היוצא בשעה 10:45, כאשר הוא בדרכו להיפרד ממנה – הייתה קשה מנשוא.
אביגיל ע”ה, שהתאלמנה מבעלה לפני 14 שנה, וגידלה את ילדיה לבדה, נפטרה ביום חמישי בשעה 5:00 לפנות בוקר. היא הותירה אחריה 6 ילדים – שלושה נשואים ושלושה רווקים, כשהגדולה בת 27 והקטן בן 17.5.
דוד הגיע אל בית החולים באיחור, והפסיד יותר משעתיים ליד מיטת בתו. “רציתי להיות לצידה עוד כמה שעות, רציתי להיות איתה יותר זמן”, הוא אומר לחרדים 10.
הוא שב אל ביתו בשעה 20:00 בערב. דוד עוד שוחח עם בתו מביתו בטלפון, וכמה שעות אחר כך, כאמור, היא נפטרה.
בשיחה עם אתר חרדים 10, מספר ביטן, שבשנה אחת איבד את שני ילדיו, בנו ובתו, על השתלשלות האירועים: “ביום רביעי בשעה 08:50 רציתי לבקר את הבת שלי בבית החולים ‘שערי צדק’. חיכיתי בתחנה לאוטובוס עד שיבוא אוטובוס. ראיתי מרחוק שהאוטובוס מתקרב, קמתי ועמדתי על המדרכה, וסימנתי לנהג לעצור. הוא לא עצר בכלל. אוטובוס כמעט ריק, דוהר ונוסע בלי להסתכל בכלל. הייתי צריך להמתין עוד שעתיים לבקר את הבת שלי ז”ל.
“היא הייתה במצב מאוד קשה, הרופאים אמרו שהמצב מדרדר. כל כך הצטערתי שלא הספקתי להיות לידה בזמן הזה. רציתי להיות לצידה עוד כמה שעות”.
מה ההרגשה של אדם מבוגר שנאלץ להמתין כך?
הוא מספר, בבכי קורע לב: “גרוע מאוד, גרוע, מה אני יכול להגיד לך, רציתי להיות איתה יותר זמן. היא דיברה איתי, אמרה ‘אבא, הכל בסדר’. אחרי כמה שעות נפטרה”.
מה אתה מרגיש מול מה שעשה נהג ‘גלים’?
“התחלתי לבכות, לא הספקתי לבכות בתחנה. אנשים אמרו לי, ‘מה, אתה לא מרגיש טוב?’ לא רציתי להגיד להם, חיכיתי עוד שעתיים לאוטובוס השני בחום. נוסעים אחרים הלכו הביתה וויתרו על הנסיעה. לי לא הייתה ברירה, הייתי חייב לחכות לאוטובוס עוד שעתיים כדי לראות את הבת שלי”.
צילום: שירה ביטן
פניתם לחברת ‘גלים’?
“הם אמרו לי תכתוב תלונה במייל, אני אמרתי להם שאני יגיש תביעה נגדם. זו לא פעם ראשונה, נהגים דוהרים בכביש, העיקר לנסוע. ב’גלים’ אמרו לי שהם מכירים את התופעה הזאת שיש אדם שהגיש תלונה על הנהג הזה, שיש עליו עוד תלונה שלא עוצר בתחנה”.
מה צריך לעשות בעניין הזה?
“להגיש תביעה בבית משפט, שהם ילמדו. שהם יעצרו לאנשים, למה לא עוצרים? מה בעיה? למה לא עוצר, הוא רוצה להגיע יותר מהר? יש לו פגישה? משרד התחבורה חייב לטפל בנושא הזה”.
מחברת גלים טרם נמסרה תגובה, למרות מספר פניות מצד מערכת חרדים 10. נפרסמה – כשתתקבל.
-
בכיתי בקריאת הכתבה אודות הטרגדיה הנוראה. מן השמיים ינוחמו כל האבלים ובקרוב נשמח כולנו בבא לציון גואל ותחזנה עינינו בתחיית המתים.
-
אם היה לי זמן מיותר הייתי עושה משהו אין כוחות
-
הבעיה שהם החברות תמיד יש להם תירוץ למה זה תקין שהם לא עצרו
רשעים יצא לי כבר לבלות לילה בתחנה בגלל הפיגור שלהם -
שהמקום ינחם אותו בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא יוסיף לדאבה עוד.
-
לצערנו,
הוא יכול להגיש תלונה לחברה, למשרד התחבורה או אפילו תביעה לבית משפט
התוצאה תהיה זהה, השלכת התלונה לפח האשפה הקרוב.הוא לא היחיד שזה קורה לו, כל התלונות מושלכות אחר כבוד לפח…
-
אבל בעיר ביתר עילית, התופעה הכעורה והמכאיבה הזו היא מעשה יומיומי!!! נהגים שעפים על הכביש, והתנועה בכביש בסדר גמור, והמפרץ ריק מרכבים, והאוטובוס חצי ריק והתחנה לא עמוסה – כך שאין שום סיבה להצדיק את הנהג שנוהג ברשעות.
-
מקווה שיתבע אותם, איזה חוסר לב לבקש שישלח מייל… מה נסגר?
-
אותנו בביתר להפסיק להתרגש ולהפסיק לעשות ענין מכל דילוג תחנה ומכל דילוג בלו”ז. לצערנו הגדול אנו בגלות, ובחסות שתיקתה הרועמת של העיריה, ובחסות שרה התחבורה שדואגת כל היום רק ללשון הנקבה בשפה ולא לתחבורה הגרועה בעירנו
-
כבר 15 שנים שהמחזות האלו בביתר, הם דבר שבשגרה. באדיבות חברת קווים. מתייחסים לזה כעוד 10 אג’ שנפלו לרצפה. לא משהו מעבר. זה כואב, אבל חיים עם המציאות הנוראית הזו, כדבר של שגרה.
-
וסעו לשלום.צריך לפרסם זאת ובגדול.הרבה עדיין לא יודעים שיש רכבת
מקרה זה טראגי ומאוד כאוב יש לתבוע עד הסוף ובהצלחה
תנחומי למשפחה לא תדעו יותר צער -
רוב הסיכויים שלמנהל החברה לא איכפת ואף אחד לא גער בנהג ולא עשה עם זה כלום
אם היה להם אכפת הם היו עושים עם זה משהו ודואגים שנהגים לא יעזו לחשוב על הדבר הזה
היינו רואים יחס נורמאלי לכל תלונה, היינו רואים פקחים של החברה שתופסים את הנהגים האלה על חם בשעת מעשה, והיינו רואים שהתופעות האלו מתמעטות
בפועל התופעות האלו ממשיכות על בסיס יום יומי בהרבה מקומות, ואף אחד לא עושה כלום -
תמיד יש איתם בעיות זו חברה של בדואים שמזלזלים הנוסעים היהודים …
לא פעם ראשונה קוים לא באים ולא תמיד עוצרים וזאת התחבורה עסוקה בתמרורות. בושה .