‘אם זה יקרה – כבר לא יהיה תיקו’: סוקר מסביר מה יביא לנתניהו 61

פרופ' קמיל פוקס, ממכון המחקר 'דיאלוג' והסוקר המרכזי של 'חדשות 13', שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג: "רע"מ אולי בסכנה להיות מתחת לאחוז החסימה" • "מה שמכריע זה אלו שהולכים לבחירות, שיעור ההצבעה הוא שיקבע"
חרדים 10
י"ט אלול התשפ"ב / 15.09.2022 11:22

פרופ’ קמיל פוקס, ממכון המחקר ‘דיאלוג’ והסוקר המרכזי של ‘חדשות 13’, התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, והתייחס  למערכת הבחירות.

“ממשיכים עם התיקו לפחות בשלב זה, יש לנו עוד את סגירת הרשימות”, אמר. “מה שמכריע זה אלו שהולכים לבחירות, שיעור ההצבעה הוא שיקבע”.

לדבריו, “במגזר הערבי הבדיקה שלנו הראתה כי שיעור ההצבעה הוא בערך 39 אחוזים, ירידה משמעותית מהבחירות האחרונות. זה מעמיד כנראה את רע”מ אולי בסכנה להיות מתחת לאחוז החסימה. אם זה יקרה אין כבר תיקו.

“אם נניח מפלגה מסוימת כמו רע”מ לא עוברת את אחוז החסימה, חלוקת המנדטים האחרים היא כזו שיהיה לנתניהו יותר מ־61”.

“בכל הסקרים הקודמים שלי מרצ קיבלה 4 מנדטים והייתה קרובה לאחוז החסימה”, הוסיף, “עכשיו היא הייתה ממש בין 4-5, קרובה יותר לחמישה מנדטים, ולכן הפעם, בגלל שאנחנו מעגלים זה יוצא חמישה מנדטים”.

לאחר מכן התייחס הסוקר לאפשרות שמפלגת העבודה ומרצ יתאחדו: “אם אנחנו ניקח את תוצאות הסקר ונכניס עליהם את תוצאות הבחירות, זה בסימן שאלה גדול. אין כאן שוליים רחבים, פה הכול בין ארבעה לחמישה מנדטים, זה יכול להיות נזיל לא רק במפלגת העבודה, אלא במיוחד במרצ. אני חושב שהשוליים שלה, לפחות על פי הסקרים הקודמים פחות רחבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות