‘היית לוחם שלא ידע פחד’: רב-סרן בר פלח הי”ד הובא למנוחות בנתניה

המוני חברים ובני משפחה ליוו בבית העלמין הצבאי בנתניה את סגן מפקד סיירת נחל שנהרג בהיתקלות עם מחבלים - בדרכו האחרונה • מפקד סיירת נח"ל ספד: "נפלת כגיבור ישראל" • אחיו: "איך נפרדים מאח?" • בת זוגו: "הסיוט הכי גדול קרה"
חרדים 10
י"ט אלול התשפ"ב / 14.09.2022 21:33

המונים ליוו הערב (רביעי) למנוחות בבית העלמין בנתניה  את סגן מפקד סיירת חטיבת הנח”ל, רס”ן בר פלח הי”ד בן ה-30, שנהרג הלילה בהיתקלות עם מחבלים סמוך למעבר ג’למה צפונית לג’נין.

הותיר אחריו 5 אחים ואחיות, אמא ובת זוג.

עמוס פלח, אחיו של בר, ספד לו: “אחי היה איש אמיץ. כמה כוח היה לו, כמה עוצמה, חוסן, מנהיגות ואהבה היו לו. ‘קטר פלדה’, כך כינו אותך פקודיך. כמה אנשים בר, כמה חיילים. הבית של אמא מלא בצעירים בוכים. איך נפרדים מאח? איך? עברת לגזרה של ניצני עוז והבטחת שתשמור עלינו. למה בר? למה לא הקשבת לאבא שאמר לך אל תהיה גיבור? במקום שתשמור עלינו, הוא עכשיו שומר עליך מלמעלה. סליחה שלא הייתי איתך ברגעיך האחרונים, לשמור עליך. אני אוהב אותך”.

מפקד סיירת הנחל, סא”ל יהונתן צור, ספד לסגנו ופרץ בבכי: “יד ימיני, חבר, אח, מפקד ולוחם – כזה היית, וככה נפלת. היית לוחם שלא ידע פחד, קצין ששם את המשימה בראש מעייניו. חותמך יישאר לעד בלב הסיירת וגם בליבנו. היית לי חבר ברגעים קשים – שרק מפקד וסגן יבין. גדלת ביחידת עוקץ שהפכה לבית עתידי שלך, ואתה רצית לצאת מאזור הנוחות ועברת לסיירת הנח”ל כי ‘שם זה הצבא האמיתי’, כמו שאמרת לנו.

“הסתערת בגבורה מול מחבלים תוך הפגנת אומץ לב וחתירה למגע. גם כשצרור ירי המחבל פילח את גופך נעמדת והשבת אש. מנעת חדירת מחבלים לתוך עורף מדינת ישראל. נפלת כגיבור ישראל.  דליה, איבדת בן. בני משפחת פלח, אתם חלק ממשפחת סיירת נח”ל לנצח, היו גאים בבר. פלח, אני מצדיע לך בדרכך האחרונה”.

אחותו ריקי ספדה בדמעות: “אח שלי, חבר שלי, הנפש התאומה שלי. מבחינתי איבדתי שני אנשים, גם את אחי וגם את אבי. אני רוצה להגיד לך תודה. תודה שאתה תמיד לצדי, תודה שאתה מרים אותי, שאתה מחנך אותי. אני מבטיחה לך שאי אהיה חזקה בשביל כל המשפחה. מבחינתי לא תעזוב לעולם. הכנת אותי לחיים אבל לא לזה. אני יודעת מה הרצונות שלך ומבטיחה לבצע את כולם. אתה תמיד תהיה הגיבור שלנו, אוהבת אותך הכי בעולם”.

אריאל, בת זוגו: “אמרתי לי, ‘נדבר בערב אל תדאגי, אני חזק, לא יקרה לי כלום, אני שומר על עצמי’. הסיוט הכי גדול קרה”.

בת הדוד שחר גבריאל: “בר, יש לי כל כך הרבה מה לספר עליך. אתה אדם עם לב ענק, מלח הארץ. כמה לקחת על עצמך לטובת הכלל. קידמת מאבק לנשים מוכות, לחולי סרטן. גם הלילה הסתערת קדימה בלי לחשוב פעמיים. עצרת בגופך את האסון הבא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות