סקר חדשות 13: כמה מנדטים יש ל’גוש נתניהו’ וכמה מקבלת שקד?

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו פותח פער גדול • איך הציבור רואה את תפקודו של לפיד כראש ממשלה? ואת מי יעדיפו כשר משפטים – סער או לוין? • התוצאות המלאות
חרדים 10
י"ט אלול התשפ"ב / 14.09.2022 21:13

48 ימים לבחירות: מסקר חדשות 13 של פרופ’ קמיל פוקס שפורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של חדשות 13 עולה כי ‘גוש נתניהו מקבל 59 מנדטים מול 56 לגוש הקואליציה הנוכחית. הרשימה המשותפת עם חמישה מנדטים.

בסקר הראשון לאחר החתימה על ההסכם עם הבית היהודי, איילת שקד שוב לא עוברת את אחוז החסימה.

לפי הנתונים בסקר, הליכוד מוביל עם 31 מנדטים ואחריו יש עתיד עם 24 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה ממשיכה להיות הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר שמקבלת 13 מנדטים.

המחנה הממלכתי של גנץ מדשדשת במקום עם 12 מנדטים בלבד.

ש”ס ויהדות התורה מקבלות 8 ו-7 מנדטים.

מפלגות העבודה ומרצ מקבלות כל אחת 5 מנדטים. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן 6 מנדטים ורע”מ סוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים.

מתחת לאחוז החסימה: מפלגת הבית היהודי בראשית איילת שוקד זוכה ב-1.9%, המפלגה הכלכלית של ירון זליכה עם 1.1%, צעירים בוערים של הדר מוכתר 1.0% וישראל חופשית דמוקרטית של אלי אבידר עם 0.6%.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו פותח פער גדול עוד יותר מלפיד ומשר הביטחון בני גנץ.

בשאלה בין נתניהו ללפיד, ראש הממשלה לשעבר מקבל 46 אחוזי תמיכה מול 29 אחוזים בלבד ללפיד. מול גנץ הפער גדול יותר כשנתניהו מקבל 46 אחוזי תמיכה מול 26 אחוזים לשר הביטחון.

איך מגדירים את תפקודו של לפיד בתפקיד ראש הממשלה עד כה? 31 אחוזים השיבו שתפקודו טוב ו-26 אחוזים השיבו בכלל לא טוב. 18 אחוזים השיבו “לא כל כך טוב” ו-14 אחוזים בלבד השיבו שתפקודו של לפיד טוב מאוד.

שאלה נוספת בסקר הייתה את מי מעדיף הציבור בתפקיד שר הביטחון – גנץ או ח”כ יואב גלנט מהליכוד, אלוף פיקוד דרום בעבר? 41 אחוזים השיבו גנץ מול 21 אחוזים שהשיבו גלנט. 38 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

באשר לתפקיד שר המשפטים, 36 אחוזים תומכים בגדעון סער מול 25 אחוזים ביריב לוין, כאשר 40 אחוזים השיבו שאין מועמד מועדף מבין השניים.

באשר לתפקיד השר לביטחון פנים נשאלו המשתתפים בסקר מי מתאים יותר – סגן השר יואב סגלוביץ’ או ח”כ איתמר בן גביר? 38 אחוזים השיבו עבור סגלוביץ’ מול 33 אחוזים לבן גביר. 29 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ’ קמיל פוקס וכלל 781 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסיה היהודית ו-181 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד”ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות